Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Discussion in 'Off Topic' started by Sper, Jun 7, 2010.

1. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

2. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:3281175 Där har du priset.

Jag känner en som "fick" en iphone av 3. Detta var för 3 månader sedan.

Han ska betala 599/mån och är bunden i 24 månader. Senare såg jag att det var en 3G han hade fått. Går inte ens att byta bakgrundsbild på den.

Om han nu skulle vilja ha nya iP4 då kan han inte bryta sitt abb på 24 mån utan måste köpa den löst eller hur?
    Det måste vara något fel på iP4 om man inte kan köpa den löst.? Jag antar att den har kraftiga rabatter från operatörerna.

3. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det gör den hos 99% av iPhone-användarna också - samma 99% som förmodligen har bättre mottagning än vad vi har på våra mobiler - men det verkar inte hindra folk som inte har en från att klaga.

Och som någon skrev efter mig så är det alltså inte 100K appar utan 70K appar, och en gissning på vad man kommer ha om tre månader är just en gissning.

4. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

Det sista bevisade du ju ypperligt när du sa vad den inte kommer kosta men kom inte med något pris själv, bra där.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392

5. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jo visst, finns säkert iPhone-lurar som funkar. De kallas för 3GS. Men varför gick en anonym ex-anställd Apple-ingenjör med detta för? I mitt och ditt fall är det inte designen som gjort så att vi inte har full signalstyrka i tid å otid utan det beror på andra faktorer. Jag kan åka iväg till ett litet pytteort som Grebbestad och ha 100%.

100k eller 70k, Market hade i början av året knappt 10k. Det är mäkta imponerande att på några få månader redan kommit upp i 70 laxar och/eller mer därtill. Apple har haft som Appstore i flera ÅR och skulle egentligen vid detta läge ha 1m appar. Men visst :) Vänta bara, innan året är slut kommer Market spränga 150k-vallet med inget annat än välgjorda gratisappar.

6. skruven

skruven Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kom ihåg att 70 lax var inräknat betal och gratis. Skulle tippa på att lite mer än hälften är gratis ca 40 000?

Dom kanske hinner till 150 000 (lite väl optimistiskt) appar innan årets slut. Men då måste vi först och främst få betalapps.

7. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Iom Googles "App Inventor" så finns risken att det går åt det andra hållet också. Att det översvämmas av mindre välgjorda applikationer. Redan nu är det väldigt mycket skräp på market. Och tänk på att endast runt hälften av alla apps på market är gratis, så 150000 gratisapps är nog lite väl mycket önsketänkande.

8. lofgreno

lofgreno Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Iphone

Hårda diskussioner här. Iphone 4 verkar ju faktiskt vara grym, även Samsung Galaxy S exempelvis. Har dock själv precis fått min HTC och är supernöjd med den.

Självklart kommer det att komma bättre telefoner än en man har själv just nu. Dock så lär jag få ha kvar min HTC ett tag till.

Dock är ju detta antennproblem ytterst pinsamt för Apple. Kommer dom att lösa det på nästa telefoner månntro? Eftersom det är ett mekaniskt fel så låter det som det kommer att bli ett dyrt misstag i vilket fall som helst.

9. Zentric

MINA ENHETER

Jag gissar så här. *15 nov 2010: TT - Apple har nu löst problemet med antennen på iphone 4. Enligt Apple så har de ytterligare förbättrat designen* De konstruerar om antennen i detta nu. Var så säker på det.

10. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja eller så har de ångest när de inte lyssnade på deras ex-ingenjör som sa detta i ganska god tid men som hans bossar ignorera. Och hur ska de göra för de andra miljontals köparna som fått sin lur världen över fram tills dess? Att återkalla alla skulle kosta 11 mdr SEK. 11 MDR! Det du! :teeth:

11. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du menar samma ex-ingenjör som nämndes i en artikel tillsammans med en annan ingenjör, varav den andra ingenjör sa att hela artikeln var "bullshit"?

12. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag menade DEN HÄR. Varför skulle det vara bullshit när det stämmer till punkt och pricka? Snälla ge mig den där källan som skrev så.:P Det har till och med gått så långt att en senator i USA har blivit inkopplad i detta komplexa ärende. Och nu rasar kursen för Apple ser jag, finemang!<3

13. Zentric

MINA ENHETER

Ned sidan på Apple aktien är nog ganska stor just nu. Kanske skulle man gå in och blanka för några hundratusen :D

14. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Bara å låna lite från banken så det är nog inga problem! ;) Dock är det lite svårare med HTC: http://investing.businessweek.com/research/stocks/snapshot/snapshot.asp?ticker=2498:TT

Finns en utförlig länk här med.

Fy hellskotta vad det åker uppåt! Inte så konstigt kanske med tanke på att de släppt ännu en suverän lur, aka. "Vildeld". Tror att HTC är inne i en guldrush där nästan alla vill köpa deras lurar.

Och så går det med regimen Apple Inc.: http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:AAPL

Hm, "undrar" varför...:)

15. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Men ändå gråter jag varje gång jag ser iPhones snygga mjuka interface, kolla bara webbläsaren... snälla Android, fixa!

16. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Lugn, det ordnar sig. När Froyo kommer så lär vi få både det ena å det andra. ;) Liksom, vad hjälper ett lite uppiffat gränssnitt när viktiga komponenter som skärm och signalstyrka är skräp? Inte konstigt att de redovisar röda siffror på börsen varje vecka. Kan bara hoppas att Mozilla släpper sin Firefox till Android. Jävlar i mig säger jag bara!

17. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: Jul 20, 2010
  18. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite OT:

Jag har också en iPod (Gen 6.5, 120GB) som jag har i bilen. Kan tipsa om att man kan använda winamp för att slippa iTunes (vilket jag inte heller har mycket till övers för). Dessutom borde du kunna lägga in Rockbox (http://www.rockbox.org/) på din iPod, är det gen 5.5? Jag vill göra det men det verkar ha stannat upp i utvecklingen, tyvärr.

19. Platon91

Platon91 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Klippt och skuret från en annan låst tråd, hur som helst här kommer en liten berättelse från egna erfarenheter.

Jag måste säga att jag blir mer och mer skeptisk mot iphone och apple vad gäller deras kompetens att faktiskt göra bra mobiltelefoner. Just telefondelen är det som jag är mest tveksam emot.

Min fru skaffade en 3gs som faktiskt inte fungerar i hennes kontor (saknar täckning), men hennes gamla nokia 6630 från 2004 funkar fint fint. Hon reklamerade och fick en ny som inte heller fungerar och en kollega som också skaffade en iphone får inte heller täckning där, så om det är dålig täckning verkar det som om iphonen helt enkelt lägger av. Efter apples problem med den nya iphone4 så måste jag säga att göra en bra telefon är inte samma som att göra ett bra os och snygg design.

Visst problemet säger de gäller bara om det är dålig täckning, men då kan man tycka att om andra mobiler fungerar (bla min desire) borde en hypermodern mobil som 3gs fungera också om inte bättre än en 6 års gammal mobil och en mobil skall väll fungera även om man inte har full pott på täckningen. Så mitt förslag är att kolla hur täckningen ser ut där ni bor/jobbar. Skulle täckningen vara si sådär på gränsen eller måste falla tillbaks till gsm nätet osv, glöm iphone, vare sig det är 3gs eller 4.

Frun skall nu kontakta allmänna reklamationsnämnden och kolla om det går att bryta abonnemanget.

Sorry om jag låter väldigt anti-iphone det är inte riktigt meningen, men efter alla problem och frustrationer vi har haft med den så blir man lite gnällig och vill lufta sina åsikter...

20. Jeppser

Jeppser Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är verkligen desire rätt telefon att jämföra mot iPhone 4? Desire har funnits sedan april.
    Apple släpper EN telefon per år, så iPhone 4 borde jämföras mot en kommande telefon, kanske en HTC med gingerbread? I mobilsammanhang börjar ju Desire nästan bli "gammal" nu :)