Förra hösten handlade diskussionen om i fall HTC Hero var bättre än Iphone 3Gs eller inte, jag trodde på alla skriverier och köpte en Hero, men insåg snabbt att den var betydligt sämre när tjejen köpte sin Iphone. Då insåg jag snabbt att Heron inte hänge med för 5 öre.
Fick senare en Desire via jobbet och trodde den skulle vara bättre...men nej med rosa display, kass batteritid och en bunt andra buggar så var jag besviken speciellt då den hade ett extremt litet minne för appar, men bortsett från alla buggar mm så var det den långt i från lika bra som iphone 3gs.. fick senare känna på en Galaxy S och fastnade för den.. i dagsläget är den enligt min uppfattning bra mycket bättre än både Hero/Desire och Iphone 3gs, och med Android 2.2 så kan den kanske klå iphone 4 på dom "flesta" punkterna, men tror det är mycket jämt däremellan.
Valet mellan dessa är som att välja mellan PS3 o Xbox360..båda är i princip lika bra och 90% av alla spel finns till båda, och resten 10% är unika till systemet. Smaken är som baken.. och man väljer därefter. Och det kommer alltid finnas en grupp extremt märkes bundna konsumenter som köper den sämre produkten oavsett konkurrenternas överlägsenhet. Jag anser att Desire är ett dåligt köp just nu, det var ett bra köp för någon månad sedan, men sen kom Galaxy s och nu kommer IP4 och vem vill köpa en gammal mobil med massor med brister när man vet att det kommer att komma massor med intressanta mobiler det närmsta halvåret.
Just nu finns det bara IP4 o SGS att välja mellan, senare i vinter kommer HTC HD, Galaxy uppföljaren, Asus, LG mm med intressanta mobiler.Om ni inte gillar SGS eller IP4, vänta på dessa i stället då dom kommer att innehålla massor med nytt skoj.
Och dom kommer att släppas med android 2.2 samtidigt som Den gamla Desiren får 2.2. Ni kommer stå där med ett nytt operativ och en gammal hårdvara precis som alla Hero ägarna gjorde förra månaden och inse att den är stenålder..sunk skit...och tänka jag vill ha en ny bättre..
Last edited: Jul 22, 2010