Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sper, 7 juni 2010.

1. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    jag gillar att läsa apples förklarningar av att iPhone 4 är så mycket bättre :P
    1.
    While everyone else was busy trying to keep up with iPhone, we were busy creating amazing new features that make iPhone more powerful, easier to use and more indispensable than ever. The result is iPhone 4. The biggest thing to happen to iPhone since iPhone.

Haha, alla andra gick ju om iPhone med ruskig fart och nu när iPhone 4 släpptes så kom de bara ikapp.

2.
    People have been dreaming about video calling for decades. iPhone 4 makes it a reality. With just a tap, you can wave hello to your kids, share a smile from across the globe or watch your best friend laugh at your stories — iPhone 4 to iPhone 4 over Wi-Fi. No other phone makes staying in touch this much fun.

Videosamtal har väl funnits länge? :S
    och att kunna göra det över wifi, det är ju bara att ladda hem en app som är gratis ;)

3.
    iPhone 4 introduces a whole new way of multitasking. Now you can run your favourite third-party apps — and switch between them instantly — without slowing down the performance of the foreground app or draining the battery unnecessarily.1 This smarter approach to multitasking is available only on iPhone.

Sant att detta sätt (deras program för multitasking) endast finns till iPhone, det är ju giriga apple vi talar om. Men tyvärr så var Android före där med.

Last edited: 7 juni 2010
  2. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Älskar widgets, Känns som man alltid är online med olika nytto saker.

Twitter etc lär ju bli att man få lppna appen i iphone för att se uppdateringar.

Kommer froyo öka spel prestandan i desire? Spelade nämligen sparta å de gick ju slöt som fasen jämfört med iphone

3. Whoman

Whoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enligt CNN:

"The phone will come in two colors -- black and white -- and will go on sale June 24 in the United States and four other countries. It will cost $199 for 16GB of storage and $299 for 32GB."

En sak är klart; Iphone's batteritid verkar vara mycket bättre än Desire's

4. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja kanske skulle ha nytta av dessa widgets om man skulle ha typ. Facebook.. men jag är skeptiskt att ha det... Framtiden får utvisa faktiskt.

Jag var en av de få personerna som hade en HTC Desire i Sthlm trakten faktiskt när de kom ut i affärerna... fick den samma dag när det var Sverige release

5. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    +1 :)

6. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hehe och multitasking stödjer bara 4 program samtidigt. Inte närheten av android.

Video calls över wifi känns lite sådär, Men kanske skulle komma på 3g har jag för mig han sa. Kanske är gratis om man har free surf och kör iphone till iphone.

Sen tycker jag de är konstigt att de håller sig på 3.5 tums skärm. Telefonen är fotfarande rätt lik 3gs.

Vill inte bytta ner mig i skärmstorlek

7. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

mm 299 dollar + Abonemanget.

Tänker inte binda mig 24 månader, Max 12

8. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Som sagt denna iPhone föll mig i smaken. Snygg och elegant... sen är det ju upp till mig om jag vill damma av min Desire.. kan säkert få lätt 3500-4000 SEK för den på Blocket

9. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV

Kan det stämma? under 3000:- för 32 GB?

10. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det jag blev mest avis på på iPhone4 är nog videoredigeringsmöjligheten. Saknar verkligen den på Android. Hur svårt ska det vara att få till?

11. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Undrar hur mk 32GB kommer kosta när man ska ha den i ett abonnemang.. Kanske kommer det påminna om de priser som finns nu. Det ska bli spännande att se

12. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Juli är ju snart, Så tester lär ju poppa up inom ett par veckor :)

13. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Känns som att den då är bunden till någon operatör, brukar vara så när det gällr USA-priser.
    Tex. när Walmart sänkte priset nyss på gamla iphone från 199 till 99 dollar och tidningarna här skrev om det, den var ju ändå låst.

14. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En av det mest negativa är att en iPhone är bunden till en viss operatör.. hatar jailbreak etc..

15. clapper

clapper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad spelar Iphonen in med för videoformat?
    Jag har en Full-HD cam som jag redigerar 1080p-film med i min PC.
    Kör med Vegas Pro och har en Intel i7 processor och 6 Gb DDR3 ram. Datorn får jobba röven av sig vid kompilering av film.

Hur ska en mobil orka göra detta på ett tillfredsställande sätt? :ehm:

Nu spelar Iphone "bara" in i 720p men ändå...
    Känns nästan lite för bra för att vara sant, om jag nu inte missat nåt och 720p är mer lättarbetat än 1080p då förstås.

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Risken är att iphones cpu gör den seg, hög upplösning med sisådär cpu bådar inte gott. Men lär dyka upp test snart.

17. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som tidigare nämnt är det svårt att jämföra iPhone med Android eftersom de riktar sig till två olika målgrupper. Ingen tvekan om att det iPhone gör, gör det också bäst, men maken till tråkig telefon !
    Jag hade en iPhone 3gs i 2 månader och på denna tid hann jag fashineras av den, avfashineras av den, jailbreaka den och faschineras av den igen och åter igen tappa faschinationen, och vad finns då kvar att göra ?

Android har sina brister, men är enligt min mening fortfarande ett koncept under utveckling (vilket jag inte tror att google förnekar efter att ha sagt att de på sikt kommer låta Android och Chrome OS "växa ihop") och detta koncept är något jag tror stenhårt på och vill vara med och "utveckla".. iPhone OS har sin målgrupp och är en färdig produkt som den är, mer eller mindre.. Enkelt gränssnitt och snygg design, men eftersom jag tror att framtiden hänger i att allting skall kopplas ihop och integreras i det s.k. molnet krävs det att iPhone OS i framtiden byggs om, vilket Android inte behöver eftersom Google redan jobbar på att försöka ha samma operativsystem i TV, Dator och Mobil (Apple har liknande koncept, fast olika versioner av OSet som skall synkroniseras istället för integreras)..

Det blev ett långt, djupt och jobbigt inlägg inser jag, men kortfattat: iPhone 4 är en fantastisk produkt, och apple kanske ligger i framkant med vad de gör nu, men inom en kommande framtid (snar eller inte) kommer de att tappa allt vad försprång heter och själva vara de som jagar.. Frågan är om deras företag klarar av det..
    Om man gillar iPhone eller Android handlar mer om vilken personlighet man har än om vilken mobil som är bäst (customisation vs enkelhet, öppenhet vs stenhård kontroll, personlighet vs design)

18. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Eftersom iPhone OS använder GPUn för att accelerera UI't till skillnad från Android är det med all säkerhet inga problem.

19. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag personligen förknippar en iPhone med en suverän musikspelare.. verkligen superbra ljud. Och att en iPhone är lättstyrd till max.. tack vare användarvänliga program via iTunes (förvisso kostar många av dom.. men är värda det)

Last edited: 8 juni 2010
  20. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag anser kanske iPhone som lättstyrd, men INTE som en suverän musikspelare, men det är min åsikt.. Både min 5800 och Nokia X6 slår iPhonen med hästlängder gällande ljudet.. Stereohögtalare gör verkligen sitt..
    Dessutom slutade det med att jag endast använde spotify på min iPhone den korta tid jag hade den eftersom att min synkronisering med iTunes ALLTID strulade