Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Discussion in 'Off Topic' started by Sper, Jun 7, 2010.

1. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Och du ska snacka om hjärntvättad du...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

2. skruven

skruven Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det där bra för?
    Skriver du så där för att du inte har ett bra motsvar för vad jag skrev?

3. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

OK, har du en länk som styrker ditt påstående? Alltså att de har sålt iPhone 4 för det priset?

Vad jag kan se så kostar Apple iPhone 3GS 8 GB 5195 kronor om man köper den tillsammans med ett kontaktkort.
    http://tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Apple-iPhone-3GS-8-GB/?keep=true

Du menar mao att Tre tar betalt samma summa för en en iPhone 4 som en iPhone 3gs?

Förövrigt står det såhär om låsningen:
    Dvs då kan INTE låsa upp telefonen om du köper den kontant. Och om du köper den med abonnemang så kan du heller inte låsa upp den förrän efter bindingstidens slut, alltså 2 år vanligtvis.

... Man kan givetvis låsa upp den tidigare på annat håll, men då sabbar man garantin. ;)

Last edited: Aug 21, 2010
  4. skruven

MINA ENHETER

Köpte man en iphone4 med tre kontant kunde man låsa upp den direkt. Dock kom Jag på mig själv nu då den kostade runt 6 000 för 16 gb. Sgs kostar runt 5000 för 8 gb.
    Att låsa upp den kostar i butik 300 kr.

Dom har ett likvärdigt pris båda två.

5. Etienne

MINA ENHETER

Jasså? Det går i så fall helt emot det Tre (och andra teleoperatörer) skriver på sina hemsidor.

Fanns det inte någon på forumet som jobbade för Tre? Det borde ju i så fall vara en enkel match att verifiera om det verkligen är så. Någon?

Ja, det låter rimligare.

OK, det kanske beror på att jag druckit Apelsinjuice idag, men 5000 kronor vs. 6300 kronor är en differens på 1300 kronor. Iphone 4 är mao 26% dyrare... Jag tror inte att så många skulle hålla med om att priset är ungefär samma...

Last edited: Aug 21, 2010
  6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

iphones pris är dessutom prispressat. Då operatören troligen går några kronor back på telefonen. En SGS tex ger operatören bättre inkomster. Men de räknar med att sälja fler iphones.

7. skruven

MINA ENHETER

Jag skrev så för att iphonen har 16 gb. Sgs hade 8 gb.

8. Etienne

MINA ENHETER

Jaha? Men då man kan man ju lika gärna kasta in GPU'n i ekvationen? Eller någon annan hårdvarukomponent som SGS vinner på? Varför titta på just minnet?
    Eller så köper man helt enkelt ett 8 GB minneskort för cirka 150 kronor så är den saken ur världen. Eller ett 16 GB för 350 kronor, så har SGS:en 50% mer minne...

Förövrigt så kollade jag lite på tidigare poster om Tres pris på iPhone 4. Priset var tydligen 6195 kronor...

9. Zentric

MINA ENHETER

SGS finns som 8 och 16GB versioner. Dock inte i Sverige vad jag vet.

10. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är bara att konstatera att väldigt många människor är idioter (grov förenkling, jag vet) och det gäller oavsett vilken telefon man har för tillfället.

Jag vill ha en bra telefon för mina behov. Förut var det iPhone. Nu är det Android. Kan mycket väl bli en iPhone igen. Telefonen är vad jag köper, inte operativsystemet, utan vad operativsystemet gör för telefonen.

11. Zentric

MINA ENHETER

Var det inte du som hade Tattoo och bytte till HTC Legend? :) Så nu har du en X10 mini ok.

12. i9000

i9000 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Skiten kommer bli bortglömd och inte bli uppdaterad inom några veckor eftersom Samsung släpper nya och bättre mobiler hela tiden(jag har använt många Samsung mobiler så jag känner Samsung väl). Om man vill ha en känd mobil som aldrig blir bortglömd och blir ständigt uppdaterad oavsett hur gammal den är så köp en iPhone. Den nästan 4 år gamla iPhone 2g blir även idag ständigt uppdaterad. Det var en av anledningarna till att jag sålde Galaxy s och köpte iPhone 4 istället efter mycket tänkande.

13. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej det blir den inte. Fast det är typiskt för troll att vara oinformerade och sprida lögner om sina bebisar...

14. i9000

i9000 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ursäkta för att jag är ärlig. Jag skriver bara min upplevelse med mobilen och sen kommer du och säger fuck off, oj vilket moget forum. Och jag snackar inte om hur mobilerna står mot varandra som du försöker visa i videon(iPhone är snyggare i videon). Min poäng är hur mobilen blir uppdaterad och hur mycket hållbarhet den har.

iPhone 2G kan uppdateras till den senaste versionen 3.1.3 som släpptes det här året som iPhone 3Gs använder.

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Än sen då? I våras meddelades det att Apple inte kommer med nya uppdateringar till iPhone 2G. Inte för att det har något med Galaxy S framtid att göra... Ha det så kul med din glasmacka.

16. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hamnade här och kunde inte låta bli att läsa.... Men jag förstår mig inte på såna här trådar..

Vem försöker ni övertyga? Menar då från båda håll... Gillar man iphone så köper man en iphone. Gillar man mobiler med Android så köper man en Android mobil... eller??

Aja, bara ett litet inlägg från mig ;)

Diskutera vidare! :P

Sent from my HTC Desire

17. Craxie

Craxie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Iphone e ganska tråkig och dyr. Typ det enda som verkar vara bättre hos iphone är att de har bättre app store(?). Fast androids market börjar också bli bra :D

Läste att det finns rykten om en Galaxy S2. Att den ska ha 4,3 tum,1280x720 med 2ghz och 1 gb ram, 8 megapixel med fullhd osv. Skulle vara skönt att ha en sån mobil :D

18. Etienne

MINA ENHETER

Det finns faktiskt folk som är intresserade av regelrätta och (så gott det går) objektiva jämförelser av telefoner, eller vilka produkter som helst för den delen.

Jag skulle i varje fall inte kunna köpa en telefon bara för att jag råkar gilla just det märket, som du uttryckte det. Genom att jämföra produkter så kan man ju kanske köpa en annan telefon nästa gång, om man nu kommit fram till att den är bättre.

19. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
  20. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu menar jag ju såklart att man kollar upp det man köper innan man köper. Jag läser själv massor innan jag köper något. Det som jag tycker blir meningslöst med en sån här tråd är att den inte blir objektiv för det mesta utan det blir mer ett krig om vad som är bäst.

Men diskutera på ni... jag skulle förmodligen inte sagt något utan bara bläddrat vidare :P Men det är försent nu ;)

Sent from my HTC Desire