Ursäkta, men jag vet inte riktigt var jag ska börja med detta.
1. Bara för att en applikation inte är tillgänglig på ett superenkelt sätt så betyder det inte att du är TVUNGEN at ladda ner den olagligt. Man kan helt enkelt avstå från att ladda ner den.
Det är ungefär lika dumt som att säga att man är tvugen att stjäla en bil, eftersom närmaste bilhandlare var för långt borta...
2. Du kan lika gärna skaffa ett SIM-kort från ett land var betalapps är tillgängliga om man nu verkligen vill ha en särskild applikation.
3. Applikatiner som är mer frekvens använda finns faktiskt ofta att köpa på annat håll. Exempelvis GPS-program.
Hur mycket betalt får ett företag för sin app om Apple säger att de inte får vara på Appstore? Absolut ingenting!
Att låsa alla till en enda butik är ett otroligt primitivt sätt att lösa piratkopieringsproblemet på.
Förövrigt så kan man jailbreaka iPhone...
What? Vad pratar du om? Google "tillåter" absolut inte att man piratkopierar applikationer. ^^
Appropå betalapps så var inte heller iTunes (som appstore bygger på) tillgängligt för hela världen under de första åren. Det samma gäller Sporify och massor av andra tjänster.
Visst, jag tycker att det är lite dåligt att Google i dagsläget inte fixat betalapps till större delen av världen, men sätt det i perspektiv så är det inte riktigt _så_ illa som många tror.
Click to expand...