Att man har få inlägg betyder inte med automatik att man är ett troll och dum i huvudet.
Jag hade hoppats att Galaxy S var den telefon jag trodde men så var inte fallet.
Innan man uttalar sig för mycket tycker jag att det är en bra ide att faktiskt testa båda sidorna. Jag har alltså haft Androidtelefoner i två år,
tre modeller, innan jag köpte iPhone 4. Jag var inte ens säker på att jag skulle behålla den utan sälja direkt och köpa kommande HTC Android med 4.3" skärm men jag tror inte så blir fallet nu, iPhonen var tyvärr för bra.
Problemet med Android just nu är avsaknad av betal-appar i Sverige som gör att få utvecklare och stora bolag vill satsa sina resurser, för många versioner av Android som inte är kompatibla, för mycket skit i marketen, för många tillverkare som försöker tweaka systemet som gör att kompabiliteten blir sämre.
iPhones största fördelar för utvecklare är ju självklart få hårdvarurevisioner och få programversioner + att man kan få betalt. Var hade du satsat dina resurser, där du kan få betalt eller där du jobbar gratis?
Det bästa som kan hända Android är kontroll på marketen, betalappar i hela världen samt få programsläpp tex en gång per år med endast buggfixar däremellan, då kanske man kommer tillbaka!
Sedan är det ju även en major punkt som hindrad android som är löst i 2.2, begränsade minnet för appar!
Click to expand...