Det finns en anledning att videosamtal inte längre byggs i alla mobiltelefoner. När 3G kom pushade man hårt på det, och det var riktigt stort i ungefär ett år, men sen försvann det. Hajpen var ball, men behovet fanns inte, och av någon anledning skapades inte behovet heller, så då blev videosamtal bara en kostnad och de flesta tillverkare valde bort det.
Men är det något företag som kan
skapa behov så är det Apple. De skapade behovet att helt enkelt äga en smartphone istället för de gamla vanliga knappsatsmobilerna (som förövrigt fungerade oerhört bra), och de skapade behovet av appar (som iof har gjort världen lite lättare, men det fungerade alldeles utmärkt iallafall för min del att ladda ner "appar" via operatören såsom messenger eller storytel) och det är apple som skapat behovet av dess nya tablets trots att exempelvis HP har haft tablets på marknaden (egentligen laptops med touchskärm som går att använda som tablet) i ett par år. Men som så alltid när apple kommer med något som är nytt för
dem (face it, de halkade efter rejält på många avseenden när de höll på att gå i konkurs) blir det plötsligt nytt för hela världen.
Frågan är bara om de kommer lyckas denna gången, för som jag förstod det fungerar det bara över wifi och till andra iPhone 4.
Det faktum att den inte har tethering (och tetheringalternativen för jailbreak suger och chrashade min iPhone 3gs flera gånger) gör att jag är mer än nöjd med min Desire. Och dessutom slipper jag iTunesskiten

Click to expand...