Stora tråden om Android vs iOS/Apple

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sper, 7 jun 2010.

1. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Apple är som vanligt lite humoristiska när dom lanserar "revolutionerande" funktioner..
    -videosamtal "like never seen before"
    -digital zoom på kameran
    -bakgrundsbilder..
    Sen förstår jag inte helt designen, den ser ut som en några år gammal nokia.
    Skärmen verkar dock vara rätt så knivskarp, om den håller det som lovas, frågan är om det behövs?

Och det värsta är att dom får folk till att tro det är nånting nytt, varje gång..det funkar.

Det är såklart en smaksak. Apple skyddar sina användare från sig själva, en fast inramad produkt som "bara fungerar", medans med Android så har du större frihet, och mer kontroll.

Last edited: 8 jun 2010
  2. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Glöm inte bort sliden där de basunerar ut att denna nya produkt faktiskt har.... trumvirvel... NY DESIGN! :D

3. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och således var man tvungen att välja ett Telnor abonnemang eftersom den var låst till Telenor, då är vi överens så långt.

En Desire som säljs olåst, skall väl i rimlighetens namn jämföras under samma förhållanden med en iphone 4, allt annat är trams!!

Sluta blanda in abonnemang, låsningar eller nått annat i en prisjämförelse, det ger ju helt omrimliga resulat!

4. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Mm widget är en stor del av min vardag med

Twitter
    Facebook
    Telenor kontant
    Bank widget
    Väder
    Musik widget
    Widget för Wifi/3g/Gps
    Widget för datamängd på 3g
    Å sen youtube widget =P

5. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Elle telenor kontant kort.

Ja du jämför hur du vill, Men jag jämför själv med den operatör jag VILL ha och som jag kommer använda. Jag köper inte en iphone för flera tusen kronor mer när jag ändå ska köra telenor?

De ger inte orimliga resultat för den egna personen men alla kanske inte vill ha en iphone me de operatörer den är bunden till och då blir den väldigt dyr.

Inte jag som blandar in abonemang, Jag snackar en iphone UTAN abonemang men operatörs låst som den säljs i Sverige till den operatör jag använder.

6. mynta2004

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sper.

Till viss del har DU rätt i vad du skriver, men nu handlar det om en generell prisjämförelse och inte DINA preferenser på hur DU använder DIN telefon.

Känns defacto ointressant att veta hur DU använder din telefon i en tråd som handlar om jämförelser av två telefoner och vad som däri inbegrips.

Jämför inte äpplen :-) med päron.

7. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Mm har du rätt i,

Men då få man jämföra med ett exempel av vad 3gs kostade när den väll kom obunden. Då fanns de priser på närmare 12 000 kr.

Om man då jämför att Nya samsung landa på 5500 obunden och Iphone 4g få samma skräck siffra så är Iphone dubbelt så dyr om man jämför de på exakta vilkor.

Kollade på e 32gb 3gs nu utan operatör eller abonemag 8000kr

3500kr dyrare än en Desire på samma vilkor och 1 år gammal telefon

8. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Nån som har sett nån info om varför de inte blev en 3.7 tums skärm på iphone 4?

9. mynta2004

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gott att vi är överens:)

Så nånstans runt 11-12000 för en iphone 4 vid lanseringsstarten alltså.
    Naturligtvis så sjunker den i pris allt eftersom tiden går, men det gör väl det mesta i elektronikvärlden.

Och tar man ditt exempel så kan man köpa sig en Desire samt en x10 mini för att ha när man går ut och festar och ändå ha en femhundring över till öl.

10. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Kommer inte ihåg direkt när de olåsta 3gs dök upp. Om de var snabbt eller ett tag efter release. Men att en Iphone 3gs kosta 8000 nu obunden är inte klokt.

Iphone borde ha rätt mycke hårdare konkurans nu än de hade 2009.
    Nu är de flesta nya telefoner lika snabba som Iphone förutom i 3d kanske.

Så nu har man 3 val under sommaren. behålla Desiren och hoppas på Froyo eller titta närmare på Samsung 9000 som tydligen ska vara rätt bra i 3d spel och Xvid osv. Eller nya Iphone. Men kändes inte kul när de inte gjorde större skärm eller 2 varianter som X10. Jag har hellre en 4 tums fett skärm för mina behov :)

11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    exakt.

utan widgets kan jag lika gärna ta fram mig gamla SE G900 igen känns det som

12. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Såg på Facebook av nån tysk $699 för 32gb

13. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag måste dock säga att iphones hårdvara är rätt intressant. Apples A4-chip är enligt AnandTech en av de snabbaste SOC på marknaden, och skärmen är dessutom väldigt fin. Hade den kommit med android kanske jag skulle slagit till ;)

14. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska desire få HD inspelning?

15. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

16. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

äre inte lite tidigt att spekulera om priser i sverige? javisst kan man basera det på tidigare iphone. men samtidigt tycker i alla fall jag att det är lite tidigt att säga att priserna blir densamma nu. konkurrensen på marknaden är större nu.

17. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag riktade inte mina kommentarer emot dig utan enbart mot artikeln. Alltså inget illa menat mot dig.

18. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Apple är det enda företag som om man kan kalla det så, sträcker sig ovanför "konkurrenslagarna". Människor köper Appleprodukter bara på grund av varumärket, inte priset. Kolla på iPhonemodellerna där folk lagt sina 8 000 istället för en liknande produkt för 5 000. Likaså macbooksen som ligger på mellan 12 000 till 20 000 när det finns likvärdiga pc för 8 000 till 12 000 med samma prestanda.

Och eftersom vi inte har garanterade priser ännu är det helt enkelt spekulationer man får använda sig av - Efter erfarenheter självklart

19. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Macbook pro datorerna är att jämföra med exempelvis en lenovo thinkpad inte med en acer, hp eller annat skräp som krschar efter 2 år... då är dom inte prisskillnaden så stor.

20. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Re: Desire Vs Iphone 4

Iphone har den klart bästa musikspelaren, inget snack. Jag har provat allt möjligt men ingenting slår min ipod touch! Sen så är ju spotify ett grymt alternativ men det kostar ju pengar med premium...
    De som inte gillar itunes förstår jag mig på, jag hatade det själv innan jag fick min touch. Nu tycker jag synkfunktioner och allt är en pina med android. Men i övrigt så vinner desire för mig. Jag kan inte vara utan öppenheten. Men nästa gång jag ska köpa telefon så är HTCs behandling av uppdateringar avgörande för om jag kommer köpa en ny Htc. Vikten av A2SD, froyo, 720p inspelning etc. är för stor för mig, så jag hoppas att htc inte klantar till detta och släpper uppdateringar!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk