Kastar in en fråga här och hoppas att någon kan svara

Har försökt läsa mig till det men inte funnit någon matchning, så hoppas att jag helt enkelt missat något!
I korthet önskar jag ett debitkort (förbetalt) som fylls på via banköverföring månatligen där jag gratis kan göra kontantuttag. Vill alltså inte ha en månadsfaktura att betala, utan pengarna ska dras från vad kontot fyllts på med. Det måste gå att dela kontot med en annan person (p.g.a. gemensam ekonomi) - det ska alltså finnas två olika kort med två olika namn på kopplade till samma konto. Och allra helst vara gratis eftersom det tävlar mot vanligt MasterCard från storbanken
I punktform söker jag ett kort som kan:
- ha gemensamt konto
- påfyllning via kontoöverföring (alltså inte Swish)
- gratis kontantuttag på åtminstone ett par tusen kronor (så att kortet är användbart på utlandssemestern)
- gratis
Rocker och Revolut verkar inte ha gemensamma/delade konton alls. Lunar kräver ett betalkonto för att skapa ett gemensamt konto. PFC har gratis delade konton men bara Swish-överföringar för påfyllnad och kontantuttag på enbart 1000 kr - kräver premium för att öka taket. Klarna-kortet verkar inte ha någon påfyllnad eller uttag alls. Refunder Pay verkar vara faktura-baserat.
Så hittills verkar Lunar Premium vara bästa matchningen, men finner jag att Premium är lite väl dyrt med 79 kr. PFC ser annars bäst ut förutom att de bara stödjer Swish, vilket dessvärre är en dealbreaker.
Click to expand...