Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Precis lika för mig någon som har någon lösning på detta?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha ja det lär väl bli så. Nä, blir nog att byta bort S3'an mot nya Nexusen..
     
  3. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ni som har så sjukt mycket problem med era telefoner kanske ska börja fundera på vad ni håller på med kanske? Bara en reflektion då det är väldigt många som inte har några problem.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    hdjb1, darkly, orcophant och 4 andra gillar detta.
  4. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Har under dagen haft ett 5-6 samtal, läst ett 20-tal mail som synkas från ett gmail och ett exchangekonto, kollat facebook ganska många gånger, kollat lite live-tv från ovädret i USA på expressens hemsida och lirat lite wordfeud.

    Med denna användning har telefonen dragit 3,2%/timme.

    Har haft wifi på hemma och mobil data under arbetstid, full skärmstyrka.

    Ni som har problem, se till att göra fabriksåterställning och släng inte in alla appar igen från backupen. Lägg in de appar ni använder och håll koll på om batteriförbrukningen börjar skena iväg, då kommer ni nog på vad för appar som ställer till det för er.

    Personligen är jag ljuvligt nöjd med JB.
     
  5. luddewe

    luddewe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    är det bara för mig som vibrationsåterkopplingen inte längre funkar?

    ber om ursäkt för att jag inte läst igenom om någon påpekat detta tidigare...
     
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    De som har problem är de som hörs mest, så har det alltid varit! Inget konstigt med det! ;-)
    Förövrigt vill jag bara säga att efter att ha haft JB sen Telenor utgåvan så har nu mitt batteri lugnat ner sig. Jag har inte ändrat något! Kommer inte ihåg exakt när Telenor versionen kom, men det är ett tag sen. Så ta det lugnt så kanske det blir bättre.

    Några andra problem har jag egentligen inte haft. Använder Quickpic istället för det vanlig galleriet. SwiftKey som tangentbord... Och har inget lagg :-)

    Dock känns det som om ICS var stabilare, men det är mer en känsla än fakta :-P

    "Tapatalked SGS3"
     
  7. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Rensa standard inställningar för den appen (webläsare och/eller playstore) under settings/ appar.
    Nästa gång du klickar får du frågan vilket prog du vill öppna länken med.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns det inget sätt o gå tillbaka till original ICS utan o ha root och så vidare? Alltså med 100% garanti. Med andra ord så som den var innan?
     
  9. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Flasha in ics stock med odin så är du tillbaka. Jag är osäker om binary countern adderas +1om man flashar med odin. För att nollställa den används triangle away men då måste du ha root. Sedan kollar inte alltid verkstaden binary räknaren. Men måste du köra stock? Du har ju en ics stable cm9. Själv kör jag cm10 nightly. Fungerar kanon... gillar inte fula stock


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 29 okt 2012
  10. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Saken är att jag inte kan så mycket om samsung telefonen när det kommer till romar, flashning eller recovery. Själva HTC kan jag rätt bra, så jag är inte säker alls på det du nyss skrev till mig. Jo jag vill ha 100% original ifall något skulle pajja elr liknande så jag kan skicka in det, och det känns skönare med original.. Jag älskade ICS stock verkligen.. inga problem alls förräns jag updaterade.. Jag minns att genom htc så laddade man ner en fil som man sedan körde med mobilen inkopplad till datorn, en RUU fil så återställdes allt och sedan till den RUU versionen som man valt. Hur det funkar på samsung har jag ingen aning om!
     
  11. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad menar du med det? Måhända det här med batteritiden är väldigt relativt och det påstås ju dessutom vara ett problem som löser sig efter några laddningar. Men jag har kört Android ett par år nu så det känns som om jag vet någorlunda vad jag pratar om.
     
    Stromma gillar detta.
  12. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Välkommen till världens enklaste android att roota och unrota. Odin fixar ;)

    Smaken är som baken när det gäller romar. Jag gillar cm10 bäst av alla.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ni som har problem, köp Iphone eller wp7.

    Menar ju inte så men vårt kära Android är ju som det är.

    Om det krånglar efter jb, återställ.

    Om det krånglar efter det, vete fan.

    Gick från tre Androidlurar till wp7, ett säkert och välfungerande operativ som jag snabbt blev less på.

    Tillbaks i Androidträsket känns bra ja mest kul.

    Bara en sån sak som Latitude, sånt skit som fan i mig kan förstöra allt för en normal människa.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  14. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Det var det dummaste inlägget jag har läst på länge. Sitter du på fullt alvar och insinuerar att vi som har problem är intelligensbefriade då vi inte har kontroll på vad som sker med våra telefoner under en automatisk uppgraderingsprocess?

    En windowsinstallation kan jag peta isär rad för rad, vb kod och det mesta i flashväg likaså. Jag har kört android länge (sen Hero) även om jag inte har orkat satt mig in programkoden, så jag är inte helt tappad bakom en vagn.

    Men det spelar ingen roll eftersom jag inte har någon kontroll över processen, och jag ska inte heller behöva ha det. Jag har köpt en dyr produkt som jag har rätt att förvänta mig ska fungera, även efter en uppgradering, punkt!

    Vill du påstå att dom som nu har telefoner som inte fungerar efter uppgraderingen är dumma i huvudet och att det är handhavande fel det beror på? Med den inställningen tycker jag att du kan nöja dig med att vara just nöjd med att din fungerar som den ska och för övrigt hålla dig borta från att läsa de inlägg som vi andra skriver. Jag hade kunna skrivit något mer opassande, men dels tycker jag att man ska en viss hyfs även på nätforum, dels är det inte värt tiden.

    Jag har kört android länge, och än så länge är inte wp7 så bra att jag ens skulle överväga att byta.

    Men det är å andra sidan orelevant då man som sagt kan kräva en fungerande telefon, vilket betyder att jag i slutändan är beredd att gå så långt att jag lämnar in den eller försöker reklamera den.

    Nu tillhör jag dom som har varit med om många uppgraderingar tidigare utan problem, och det blir nog ordning på den här med så jag tar det lite med ro. Det här tyvärr vid alla tillfällen jag har varit med varit en hel del personer som fått problem på ett eller annat sätt efteråt, och det här oftast löst sig efter en tid.

    Lite taskig tajming nu bara då jag hamnade på sjukan och verkligen är beroende av att den fungerar...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ditt galleri flyter finfint när du bläddrar från bild till bild?





    Om man swipear från en bild till en annan laggar det märkbart jämfört med ICS.




    Haha. Det kan inte vara så att det finns folk som tänker på och upptäcker saker som vanliga Svenssons inte upptäcker eller bryr sig om?

    Flyter ditt galleri som smör i en stekpanna när du bläddrar mellan bilder?
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Förstår frustrationen och hoppas att det löser sig. Android är dock som det är, fullständigt underbart när det
    Funkar som man tänkt , Annars så är det som det är.

    Sgs3 via Tapatalk
     
    Last edited: 30 okt 2012
  17. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har redan provat det funkar inte i iallafall

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag var som jag nämnt tidigare i kontakt med Samsungsupporten idag ang de problem jag har med täckning, tappad anslutning etc.

    Jag förklarade då att jag även gjort en factory reset via menyn och att den inte löste något, utan snarare förvärrade problemen. Jag fick då omtalat för mig att det var fel, och att jag skulle göra en wipe/reset via knapparna under uppstart istället, och då skulle telefonen återgå till Ics vilket jag påstod var fel. Han var dock ostridigt och menade att han hade rätt och det var rätt väg att gå.

    Så jag har nu gjort en wipe/reset som dessutom föregicks av att jag tog ur batteriet en stund innan jag startade upp för reseten. Tyvärr hjälpte det inte utan har återigen förvärrat problemen, och jag är fortfarande kvar på Jb....

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER


    Kort, svar ja. Det flyter alldeles utmärkt. Det finns folk som även letar fel och man finner oftast det man söker.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kort sagt, men ja. Du hade nog kunnat göra något vettigare av den tiden det tog dig att skriva det inlägget, men kul var det.
    Du har varit med om mycket och länge här i androidvärlden tydligen, och? Gör det nästan än mer roligt eftersom du då är en sk. självutnämnt proffs.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2