Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

1. sebastiannielsen

sebastiannielsen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis fått JB, någon som vet vad trean i underkanten av listen när man fäller ner notifieringsfältet betyder? Antog att det först var typ olästa notifieringar eller SMS eller epost eller något men siffran verkar inte ändras.

Vad står det för er i den listen?

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det står för ditt abonnemang... Du har tre (3) ;-) På min står det Telenor :-)

"Tapatalked SGS3"

3. alvbrink

alvbrink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung note 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung note 3
    Info:
    nowa Lancher
    Vet någon var körlägen tog vägen efter uppdate till JB?
    och
    hur upplever ni laddning till fullt batteri? jag tycker det tar jäkligt längre tid ladda mobilen

4. knussin

knussin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Laddningen upplever jag oxå att tar lite längre. Men batteritiden har blitt bättre för mig. Blev bättre från att jag updatera i lördags :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ja, mitt galleri flyter på som smör (som även resten av övergångarna i mobilen), förutom precis de 1-2 första sekunderna när alla bilderna laddas, då är det lite microlagg, men sen flyter det som smör.

Jag är 100% nöjd med JB till S3, den är snabb som tusan och laggar ingenstans! Jag har också haft Android sen Hero och har rootat och kört stock om vartannat med allt från Hero, till O2X, S2 och nu S3. Jag har lärt mig att när en ny uppdatering kommer så gör man bäst i att fabriksåterställa både före och efter uppdateringen, annars kan problem uppstå, stora som små. Så när JB kom till S3 så kopierade jag innehållet på det interna sd-kortet till datorn (för det raderas vid en fabriksåterställning), fabriksåterställde, flashade in nordisk JB via Odin, fabriksåterställde igen, kopierade över de kopierade filerna till sd-kortet och allt har flytit på utan problem sedan dess. Jag har ca 60 appar installerade, försöker att bara installera appar som jag behöver.

Jag är perfektionist och stör mig på microlagg, så jag vet när en telefon laggar, visst JB är fortfarande inte 100% microlagg-fritt, men det är inte ens iphone. Men jag har inga som helst problem med lagg i varken hemskärmar (Nova Launcher), inställningar eller webbläsaren, det flyter på snabbt och laggfritt. Sen kan det dyka upp lite microlagg i vissa tredjepartsappar, men det kan man ju inte skylla på JB. Som tangentbord använder jag smart keyboard pro, som har blivit mer responsivt efter JB.

Testa min metod (återställning både före och efter uppdatering) och installera sen en app i taget och se när mobilen börja lagga och strula.

6. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Laddningen tar längre tid för mig med, men jag är mer oroad över batteritiden. Från ett fulladdat batteri på morgonen till 25-35% på kvällen. Normal samtalstrafik och ingen extrem surfning, mediaspelning etc. Har kört Juice Defender tidigare och sett en ganska stor skillnad, men nu verkar den inte göra någon skillnad alls...

Fler som har märkt dålig batteritid?

//Dr

7. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Gjorde två Hard resets efter varandra via knapparna sent igår. Upplever att galleriet flyter bättre men inte perfekt. Å andra sidan. Kan det flyta perfekt när dagens bilder är så stora? Nåväl. Det är mycket bättre.

Jag gjorde misstaget att direkt efter JB plus Hard reset installera alla appar jag kunde tänkas använda någon gång. Och då alla på en gång mer eller mindre.

Denna gång tar jag det lite lugnt.

Ang problemet med att hemknappen går till hemskärmen när man väcker skärmen så beror det på Nova Launcher. Gå till novas inställningar och andra inställningen för hemknappen.
    Edit: Ok. Inte helt sant. Om man själv släcker skärmen och slår på den med hemknappen så tänds skärmen och man är kvar i den app man var. Om skärmen själv får släckas kommer man till hemskärmen. Mycket skumt.

Har dock inga större förhoppningar att batteritiden under standby i 3G ska bli bättre pga wipe.

Tangentbordet får jag återkomma om.

Sen finns det mycket folk som inte ser skillnad på flyt och mikrolagg...

Och du är en jävligt otrevlig människa i de flesta av dina inlägg. Har du ont någonstans?

Last edited: 30 okt 2012
  8. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nix, räknaren går inte igång så länge du håller dig till stock.

9. Chelsea

Chelsea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag funderar över en sak.
    Jag kör Stock JB Nordisk och med en nordisk lur. Fick min JB via OTA, så där är allt ok. Men nu när jag går in för att se om det är någora nya uppdateringar får jag medelandet:
    Enheten har ändrats. Programvaruuppdateringar inte tillgängliga.

Jag undrar varför? Det jag misstänker är väl att jag dragit in CF_6.4 (CWM och root) via Odin? Och att uppdateringstjänsten känner av det? Räcker det i så fall med en triangle away?

10. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Det är garanterat cf-root som stör, skulle tro att du måste flasha Nordisk JB (NEE) via Odin för det det sen skall gå att få OTA-uppdateringar.

Edit: Testa först att köra Triangle Away, det kanske räcker!

11. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Vad bra. Då lärde jag mig det. Då behöver han inte oroa sig...

12. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Varför i hela friden skulle det göra någon skillnad på att göra en återställning INNAN uppdatering om man gör en efter?

Det är ju lite svårt nu eftersom jag uppdaterat.

Men jag gjorde som sagt två återställningar igår via knapparna.
    Det verkar bättre och jag ska inte installera massa appar på en gång.
    Håller dock inte med om att galleriet flyter som smör i en stekpanna. Men det är inte sämre än i ICS nu åtminstone.

PS. Har du märkt av något lagg med standard-tangentbordet i JB? Svårt att säga hur det är nu efter senaste återställningen, jag avvaktar men den domen lite. Men innan laggade det lite jämfört med i ICS.

13. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Vet inte, det kanske inte gör nån skillnad att återställa även innan, jag läste det någonstans och nu gör jag det mest som en försiktighetsåtgärd... :)

Jag testade att byta till standardkeyboard och skrev ett mail, tyckte det flöt på utan problem!

14. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Du insinuerade gällande oss som har fått problem att det är vårt eget fel. Vilket jag då tolkar som att du anser oss vara så pass obegåvade att vi inte klarar att göra en uppdatering utan att göra den fel, alternativ att det är rena handhavandefel efter uppdateringen.

Jag påstod inte att jag är proffs, men jag påstår att det stora antalet medlemmar på det här forumet är här för att dom är intresserade, och att dom befinner sig på en kunskapsmässigt högre nivå gällande hur android fungerar än dom som köper den egentligen inte har en aning om vad deras telefoner kan eller klarar.

Om jag hade rootat och flashat telefonen hade det varit en sak, en automatisk uppgraderingsprocess är en annan, och den kan man förvänta sig ska fungera oavsett om den gäller en tekniskt obegåvad människa, dennes mormor eller barnbarn.

Men det var nog Samsungs tanke att den skulle göra, och den verkar ju i alla fall inte fungerar sämre för otrevliga människor...

// Strömma

Evil_E gillar detta.
  15. raketost

raketost Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt nöjd själv med uppdateringen. Nova kan lagga till ibland när man sveper mellan hemskärmen och en annan skärm om man precis låst upp låsskärmen. Inte lyckats få samma problem med touchwiz så det är ju bra. Detta lilla lagget med nova fanns även i ics.

Det bästa är hur nice Spotify och jb fungerar ihop, helt laggfritt so far :D
    Sent with Tapatalk

16. orsla

orsla Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Inte direkt, har du? Märker att du läst de "flesta" av mina inlägg :-) Älskar diskussioner med pålästa. Blir inte alls roligare. För det andra så är jag imponerad vilken människokännare du måste vara som kan uttala dig om vilken typ jag är efter något enstaka inlägg! Well done. Det här hör knappast hem i tråden så vill du fortsätta vara personlig är du välkommen att PM:a.

17. Chelsea

Chelsea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ja jag har testat Nordisk JB via Odin, samma sak där. Så skulden får nog läggas på CF-Root. För dum som jag var, så lade jag ju in cf-root direkt efter.
    Triangle Away känns ju som man vill köra så lite som möjligt.
    Men får testa detta.

Edit: Triange Away hjälpte inte. Går inte i DM, och där står det:
    Custom Binary Download: No
    Current Binary: Samsung Official
    System Status: Custom.

Skulle egentligen tro att det mer beror på CWM än just att man har root.

Undra om Kies har samma åsikt

Last edited: 30 okt 2012
  18. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Körläget har, sorgligt nog, försvunnit från statusbaren till: Inställningar - Språk och inmatning - Utdata för text-till-tal - Bil-läge.

alvbrink gillar detta.
  19. j0han

j0han Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nu fick jag via ota :) Yay!

Skickat från min GT-I9300

20. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Men om du nu flashar nordisk JB utan att wipa nåt, tror du inte cf-root med cwm försvinner då? Annars får du väl fabriksåterställa... Men det behöver du ju inte göra förrän 4.2 börjar rullas ut.