Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen det. JB ska inte behöva ta allt för långt tid jmf med ICS.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

2. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det där struntar jag i tyvärr, jag bryr mig inte om allt och alla andra som sitter med äldre lurar etc för att de ska få JB. Tyvärr får jag inget ut av det annat än att vääääänta. Det kanske inte borde ta så lång tid om de anställer fler som kan sitta och fixa uppdateringarna kanske.

3. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Väntetiden ligger nog inte i att Sony har för få anställda. "Problemet" ligger i certifieringen bland annat.

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

4. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Klart de med äldre modeller ska få chansen till JB också, det är bara egoistiskt att tänka som du gör. Bara bra att Sony gör som de gör, visar att de verkligen bryr sig om sina kunder. Samsung uppdaterar ju bara sina 2-3 toppmodeller, ändå är de störst innom Android marknaden med sålda enheter.....nej usch.

5. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Om Sony hade brytt sig om sina kunder så hade vi med SXS (och säkert andra lurar) inte behövt utstå 2mån av allvarliga buggar och minskad användar upplevelse iom ICS uppdateringen som egentligen skulle göra det hela bättre. Och skylla på certifieringar hela tiden håller inte... Fler som arbetar parallellt med olika lurar sparar tid. Sony har visat att de inte har kapaciteten.

En annan orsak kan vara att Sony släpper allt för många modeller (många av dom helt onödiga) det är ett misstag IMO, de kanske inte lärde sig av HTCs misstag.

Last edited: 17 aug 2012
  6. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Man kanske skall akta sig att vara så kategorisk som du och komma med generella påståenden - alla har inte fått en sämre användarupplevelse eller upplevt allvarliga buggar - min Xperia S fungerar som den skall med ICS och utan några buggar - däremot rappare i menyer och något förbättrad batteritid. Det är tråkigt att du och antagligen flera upplever att det blivit sämre men det gäller som sagt inte alla.

7. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Du måste fått en redigt jävla måndags exemplar, jag har aldrig stött på några buggar som förstört min användarupplevelse, någon skavank har man stött på men absolut ingen allvarligt och definitivt ingen jag tänker gnälla runt om. Mjukvara är absolut inte lätt, stegen mellan GB och ICS är kanske inte så stor för användaren MEN det är det verkligen för programmerarna, det mesta måste skrivas om, så länge de fixar det är jag nöjd. Man måste visa lite respekt för programmerarna som gett alla 2011 modellerna samt S(P,U kommer ju snart) Samtidigt som de ska skriva ny mjukvara till nya modeller på runt 8-10 månader, om inte det är stark jobbat så vet jag inte vad som är det.

Sony är ganska stora i Kina, därav att de släpper så många lågbudget lurar med ganska dålig prestanda, det går absolut inte jämföra marknaden där och här, även om det såklart ger folk som kanske inte har så mycket pengar för att köpa en Acro s/S/p mm fler alternativ.

Ska Sony lära sig av HTC misstag? Du menar alltså att Sony ska släppa en lur som har så mycket problem att den inte ens skulle lämnat fabrikerna? Visst vi hade "gula fläcken" problemet, tycker ändå Sony skött sin del bra där, service verkstäderna däremot....ja det är en helt annat sak.

8. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Känner inte alls igen mig i din sura beskrivning, har knappt upplevt några buggar alls efter uppdateringen...

9. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har du full insikt i hur det funkar för alla smartphone-tillverkare i och med certifiering, kodning, tester osv?

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

10. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

"... att skylla på certifieringen håller inte"?! Lik väl så kvarstår certifieringen.

11. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nej du lustigkurre, att släppa allt för många modeller titt som tätt. HTC gick ju själv ut och erkände att det inte är bra o bara spotta ut lurar med minimala skillnader mot vad som finns tex. Sen om de misslyckades med HOX är den annan sak.

Ni som inte upplever problem har inte gjort det för att ni inte använt er av dom funktionerna tex. Jag maxar verkligen ur det mesta och när man gör det så dyker problemen upp.
    ISSUES som jag oxå har:

Dessa ovan problem är kända tex.. ni måste sluta tro att alla lurar är identiska och fungerar felfritt bara för att eran gör det... bara för att man inte har dessa problem betyder det inte att de inte finns för andra punkt!! och det är detta som Sony måste fixa så alla ligger på samma. Jag sitter med den lur jag har och det är inte så att jag bara kan byta ut skiten och få en nyare så jag får vara lika glada o lyckliga som er.

Jag vill inte byta till HOX eller SGIII pga storleken och UI så vad kan man göra? Jag vill helst för tillfället ha en klockrent fungerande SXS men ska jag sälja min och köpa en spillrans ny som är tillverkad senare än min måndags ex och förlora pengar på det!? Jag gjorde ju ett försök i samband med service men CDON bytte bara ut skärmen o inget annat åtgärdades.

Jag har lagt ut min på blocket men ingen som nappat än så länge.. :(

12. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    @Galaxy

Tja, mycket på listan finns ju kvar. Håller med dig faktiskt att ICS inte alls fungerar som den borde göra. Sedan är det tur att vissa inte fått problemen. Men måste då säga att punkt 1 är inget problem för mig. Punkt 2 skulle jag vilja säga gäller all form av musiklyssning numera. Problemet ligger hos mig inte bara till till BT iallafall. Har märkt av samma problem via 3.5mm eller via högtalaren. Punkt 3 stämmer. Verka ovanligt långsam vid läsningar. Punkt 4 är avhjälpt. Jag har tillbaka nya facebook. och punkt 5 var ny för mig. Skulle däremot vilja lägga till fast-capture till listan av buggar. Det är och var en av huvudfunktionerna som Sony drog fram att kunna kallstarta kameran och ta en bild. För mig funkar det sisådär. Ibland gör kameran som den ska, men oftast måste man klicka på kameraknappen flera gånger.

Nog borde Sony försöka få ut en buggfix nu och inte bara förlita sig på att de viktigaste funktionerna i luren fungerar.

13. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Haha, rolig läsning :thumbup:

14. peetu68

peetu68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ingen som har problemet att den inte hittar "surfnätet"? Dvs där jag inte har wifi. Får ofta starta om mobilen för att den ska hitta. Det är enormt frustrerande. Annars är väl ICS ok men inte alls märkvärdigt jämfört med GB.

15. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Vad exakt menar du med surfnätet? Surfa via 3G etc. kanske? Om det är de du menar så kan det mer troligt bero på din operatör.

16. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Inte alls mycket men om man tex bara kollar här så ser man att 3st olika FW certifierades inom loppet av 6 dagar, 10-16juli. Som ni skriver så låter det som om det tar måååånader för enskild ny FW :eek:

17. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Funderar allvarligt talat på nergradering för att få tillbaka en fullt fungerande lur. Men fick senaste gången jag ringde till kundtjänsten informationen att man inte kan nergradera luren ens om man skickar den till reparation? Stämmer detta? Jag har alltid hört att det skall gå? Lite svårt att få tag på 3-mjukvaran för GB.

18. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Släng in någon generic rom i flashtool bara.

Sent from my Xperia S

19. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag håller med Galaxy helt och hållet, till slut orkade jag inte med mer och bytte lur.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Galaxy gillar detta.
  20. onroads

onroads Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Har det kommit någon uppdatering? Kollade med pcc och hade senaste version. Kan inte fishk uppdatera första posten med uppdateringar?