Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sony har i tidning mobil i princip redan bekräftat att JB kommer att komma genom att uttrycka sig: "är hårdvaran tillräcklig och det inte försämrar användarkänslan så kommer SONY att uppdatera lurarna". Och visst, det kanske är mera ett nja, eller kanske, så ser jag ju inga problem med några av de mobiler som SONY utvecklat hittills. T o m X10 duger för Jelly Bean om jag inte missuppfattat det hela. Men den får nog inge JB ändå. :)

Just nu så har SONY uppgraderat nästan alla lurar som släppts. 2011-års lurar har nu som sagt alla ICS (förutom Play då, som jag visserligen tror kommer kunna få ICS eller JB om spelföretagen gör det som krävs. Det var ju detta som var problemet, inte operativet i sig, vad jag förstod). Och vad jag kan se har SONY nu även släppt ICS för alla 2012 års lurar samt att några säljs med ICS redan ur paketet. Så nu kan SONY börjat jobba på JB, vilket de redan börjat göra. Det är ju ST-Ericsson som fixar drivrutiner för sin Nova-Thor plattform så drivrutiner är nog hyfsat klara för den plattformen. När det gäller Qualcomm vet jag inte.

2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
  3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Måste ju vara fel info.. Om Xperia V kommer till Sverige i December med ICS, hur kan då Arco S släppas i USA med JB nu!? Skulle vara mycket märkligt från Sony... eller vänta nu.. helt enligt Sony´s standard.

4. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Klart som f** att de ska uppdateras enligt när de släpptes, Sony har fattat det dock inte resten. Bara för man inte köper en mainstream modell så ska man inte lämnas efter för bara för man vill vara lite annorlunda.

5. Anton2423

Anton2423 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad tycker ni som har sgs2 om 4.0.4?Själv tycker jag medelmåttigt om 4.0.4 tycker det laggar mycket på spel o sånt:-(Längtar till jelly bean i november

Gt i9100 owner:-)[​IMG]

Last edited: 27 sept 2012
  6. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Lite fel ställe va? Denna delen är Sony Xperia S

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Verkar ha släppts en ny uppdatering (6.1.A.2.50) enligt Xperiablog.net. Någon som lagt märke till den?

8. SirMacke

SirMacke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Har inte fått den.
    Har kanske inte kommit till Sverige än?

9. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag hoppas Sony befinner sig i en övergångsfas och att det blir mer strukturerat i framtiden. Fortfarande 1år efter ICS är det nyligen släppta lurar som kör GB o inväntar uppdatering till ICS. Sony har verkligen potential att bli riktigt stora iom deras design och UI men än så länge så skjuter de sig själva i foten.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

10. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men nu har de ju släppt till alla lurarna. Bara att uppdatera för de som kan. Och man kan inte tänka så som du gör ändå. Du måste förstå att SONY och andra tillverkare har fått ICS efter SAMSUNG t ex. Denna gånger har Google visserligen gjort det lite annorlunda med JB och släppte koden till alla snabbare. Men SONY kan ju inte bara säga till sina kunder: "tack vare Jelly Bean har kommit, så lägger vi helt ner våra planer på att uppdatera de resterande telefonerna till ICS för att få ut JB så fort som möjligt". Det hade ju fankens blivit ett ramaskri det också. Nu har SONY släppt till alla lurar utom 1, vilket inte skall sägas vara dåligt. Så nu kan de koncentrera sig på nästa OS. De har troligen redan småjobbat på den, ST-Ericsson har ju redan fixat drivrutiner till den.

11. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Glöm inte att de faktiskt ger oss ett anlternativ att använda antingen GB eller ICS, finns absolut inget som säger att du ska använda ICS bara för att det är en ny mobil och typ det senaste, du använder det som du gillar mest, nämn en till märke som faktiskt gör så.

12. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Tyvärr tänker du som om det vore 2005 sittandes med en SE w850i. Idag tycker jag det borde vara norm att få det senaste o säkraste uppdateringarna till lurarna som klarar det och speciellt de senaste släppta lurarna. Tänk om du köpte en dator nu o fick med Windows Vista?! Eller köpte en app nu och 3mån senare fick betala igen för uppdateringen. Ni är gammalmodiga och tyvärr allt för subjektiva. Det är fasiken 2012.

Hoppas Sony strukturerar om, släpper färre lurar och har ett bättre samarbete med Google och framförallt tar in fler bilder mjukvaru utvecklare.

13. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men de drar ju faktiskt ner på lurarna. 2011 års lurar är på väg ut. Men saken är, att SONY inte har råd att köra på 2-3 lurar. Inte på länga vägar. Iallafall inte så länga de inte får till någon sådan hype som iPhone har. Nu har iallafall ICS släppts för alla lurar utom play. Så nästa är JB. Men SONY vill nog försöka jystera ICS också så den blir bra, innan de går vidare. Tänk på att trots att .45 löste många problem, så var den fortfarande inte perfekt då många problem kvarstod. Kanske det som .50 skall lösa. Tänk också på att JB i stort sätt är samma OS som ICS med lite mer förbättrat gränssnitt. Det som finns i JB kan man ju faktiskt implementera i ICS i stort sett. Skrev tidigare att i grunden är 1.5-1.6 samma OS. Utseendemässigt har de samma gränsnitt. 2.0-2.1 är också i grunden samma os, även om de heter olika, men utseende är snarlikt med små förändring kom även GB med mellanläget froyo 2.2-2.4 som också är lika. Men hela 2.x versionerna är i grunden samma OS med buggfixar och förbättringar. samma sak med 4.0 och 4.1. De har samma utseende och är ungefär som VISTA och windows 7 och Windows 8 syskon OS. Så SONY bör fixa ICS först, det är tillräckligt bra OS för att kunna klara sig vänta till JB.

14. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det finns "färdiga" utvecklar builds men knappast för slutanvändare, iallafall om man ska tro vissa på xda. Ja ja, det kommer när när det kommer, bara den är stabil och buggfri.

15. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Great!!

Last edited: 25 sept 2013
  16. andekar

andekar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vad är fördelen / förändringen med Jelly Bean jämfört med ICS?

17. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Största grejen är väl project butter... typ alla microlag och sådant skall försvinna eller minska. Blir betydligt smoother.

18. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

andekar gillar detta.
  19. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

För mig är det en tillräkligt orsak att updatera till JB. :)

20. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Mycket hängningar på sistone. Chrome och fejan låser sig stup i kvarten. Den här uppdateringen har åldrats bättre än den förra, men det börjar verkligen bli dags för en ny. *otålig*