Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det kommer ingen JB förrän 2013. Om det nu gör det så är det ett mirakel och förvänta dig inga positiva mirakel från tillverkare.

Saker o ting tar längre tid ju fler telefoner måste supportas med en o samma manskap. Sony IMO är underbemannade då jag/vi förväntar oss saker o tinga snabbt. Enligt Sony är det in due time.. när de väl fått dina pengar så är det bara o gilla läget.

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jo, Det är väl lite akilleshälen för hela ekosystemet. Man är beroende av två, ibland tre parter (google, tillverkaren, teleoperatören) för att få uppdateringar. Bara en av parterna har något kortsiktigt ekonomiskt incitament för att göra det. Nästa gång blir det en Nexus.

3. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Håller med. Gillar Sony och jag älskar min Xperia S, men nästa gång lär det bli en Nexus. Den våta och kladdiga drömmen är ju dock en Sony Nexus. :cool:

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, måste ju säga att nu verkar det onekligen som ryktena inte var sanna utan att det faktiskt förhåller sig så att Xperia S inte är i Sonys blickomfång för uppdatering förrän i februari mars nästa år. Lite sorgligt att Sony gör så där måste jag säga.

5. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Instämmer, känns hopplöst dåligt faktiskt. Men men, Nexus 4 från LG verkar dock inte så jävla illa trots att den är just från LG.

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

6. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hehe, tycker ju inte illa om min nya kära Xperia S heller. ICS funkar ju bra nu i min lur iallafall. Så inga problem som irritera mig precis. Men visst, nu i sista dagarna har väl LG NEXUS fyra vuxit i mina ögon också. Men fortfarande, utan LTE och glas som baksida... Det är ett stort misstag måste jag säga

7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Förstår inte hur Sony (eller alla tillverkare iofs) har tänkt att konkurrera med Nexus 4 (LG) med sin Xperia line som kostar mer och har överlag sämre hårdvara, och som uppenbarligen får sämre mjukvaru support. Räcker det verkligen med en snygg UI och aningen bättre design för att locka folk!?

Sen så visar det sig återigen att man ska ta alla rykten med en stor nypa salt. SXS kommer inte få JB förrän Q1 2013 och då kommer det säkert vara 4.1.

K900 på xda håller på o försvarar Sony med att de strukturerar om för att kunna ge snabbare uppdateringar.. har de inte sagt det sen X10 eran? Bli o se om polaren kan ta med sig en Nexus 4 från USA till mig.

8. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

HSPA+ 42Mbit/s är väl inte speciellt illa va?

9. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Förstår hur du tänker. Men nu kommer ju troligen LG-luren ligga i trakterna av XPERIA lurarna, iallafall i Sverige. Tre kommer ju sälja luren för 4595 med kontantkort t ex. och Sonys lurar brukar ligga runt samma pris. Xperia S gjorde det och även arc. Så i Sverige kommer det blir relativt jämlikt. Men om man köper de direkt ifrån googles hemsida, vilket vi oftast inte kan göra utan att gå runt olika saker, så visst då är det ju grym hårdvara för det priset. Känns lite som att Google försöker slå ut de övriga lite. Men jag tror inte det. Vi som gillar Xperia lurar t ex gillar ju gränssnittet som SONY ändå skapat, samma sak med de som gillar Samsung och deras Touchwiz. Det är ju liksom mycket mer som detta handlar om så att säga.

10. Droidsson_1

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag hävdar att 348USD för en telefon med senaste hårdvaran är döden för flera OEM som redan kämpar för att hålla sig med svarta siffror, t.ex Sony, HTC osv. Samsung klarar sig pga den stora fanbasen likaså Apple som spelar i en annan division.

Runt mig är det säkert 4-5 st telefonintresserade som tänker köpa Nexus 4 och jag tror inte mina teknikintresserade vänner är mer annorlunda än andra. Att dumpa priset som man gör med Nexus 4 är sanlöst, jämför med LG Optimus G med identisk hårdvara förrutom MP på kameran, det är nästan halva priset.

Om jag vore intresserad av Optimus G skulle jag boka en Nexus 4 direkt, finns ingen anledning att ta en Optimus G.

Vi måste också förstå att Sverige är en pyttemarknad för Sony även om vi är bland länderna som köper flest Sony tillsammans med Japan/England och denna försäljning räcker aldrig till att hålla Sony mobile flytande.

Det är vad jag tror

11. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vi får se om Sony fortsätter sälja bra för just nu går det ju ändå uppåt för Sony trea i världen som de ändå är just nu.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

12. Droidsson_1

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Google säljer Nexus 4 till tillverkningskostnad, det kan man göra genom pengarna man får in på ads genom att använda Googles tjänster. Ingen annan OEM klarar det.

13. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, det är ju sant. Men som sagt i Sverige blir det ju inte riktigt så. Man kommer troligen köpa luren utav någon av våra återförsäljare och de säljer den troligen för ett mera normalt prisläge.

14. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag tror dock att Google vill ge iPhone en näsbränna när man sätter priset så här.
    Jag menar iPhone 5 med 16GB minne kostar nästan dubbelt så mycket.
    Sen är det mycket möjligt att de tar en bit av 3:e parts-kakan (Samsung, LG, Sony, HTC osv) också förståss. Men de har lämnat öppet för OEM att sälja mobiler genom att inte ha med LTE (4G) och har heller inte minneskort-plats, det finns utrymme för 3:e parts-tillverkarna att göra något ballt av det.
    Sony gör ju vattentäta telefoner exempelvis, Nexus har ingen sådan certifiering.
    Det är ju det 3:e parter måste göra, nischa sig lite grann och erbjuda möjligheter som inte "originalet" gör. :)

15. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

16. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det var inte helt oväntat, att Nexus 4 skulle lida utav något. Till en början verkade den vara nästintill "felfri" men ju längre enheten finns ute så dyker de upp mer o mer problem eller dyl. Så har det alltid varit och kommer så förbli. Vänta 1 - 2 månader till...

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

17. andekar

andekar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Oj!!!

Vad denna tråd tvärdog!
    Inte ens någon som vill spekulera om JB ankomsten...

18. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Feb - Mars 2013

Fullt fungerande JB i Vanilla smak finns redan på XDA :-)

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Last edited: 16 nov 2012
  19. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har det kommit en stable CM10-version alltså?

20. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Den har varit stabil länge men utan kamera och nu fungerar kameran.. lite småbuggar men inte mer än stock ICS.