Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det tog inte speciellt långt tid för ICS att komma till Xperia S, vilket också märktes Galaxy. Även om ICS andra version är mer stabil, så var den första absolut inte stabil. Så ja, det stämmer nog helt klart det som de skriver i de nyare forumen skulle jag vilja säga ändå. SÅ nog blir kan det bli bättre. Hur du kan veta så mycket bättre än dessa människor är mig en gåta?

Samsung har vad jag däremot känner till inte släppt någon buggfri uppdatering, utan har oftast haft ännu fler problem än Sony/Sony Ericsson haft. Xperia S är tyvärr ett undantag som fick en riktigt stökig första uppdatering. Men .45 är helt klart mer stabil och men har helt klart tyvärr ännu problem med kamerafunktionen, men det är nog allt. De mesta funkar väl som det ska. Min är däremot konstig, vilket jag tror beror på hårdvaran. Min första Xperia S är inte som denna jag har nu.

2. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

75% av Premium Suite finns ju i Xperia S t.ex :)

3. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det var som fans? HUr kunde detta ske? Jag installerade den nya läkta launcern på min Xperia S. Å vad händer? Buggarna är borta? Iallafall har jag inte märkt dem. Kameran fungera som den ska, vakna när man tar kort ifrån väckt läge. Ok, nu testade jag den, och första gången den inte vaknade på första försöket. Men lustigt hur det kan bli? Jag kanske reviderar detta inlägg senare.... hehe.

Edit: Ok, har nu upptäckt att det inte är så. Visst luren är helt klart mer stabil, men fast-capture går är buggig ännu. Däremot verkar den funka bättre när just strömkabeln är inkopplad. Och när jag tänker efter så har den alltid funkat bättre så. Kan det vara den nya kerneln som stöker egentligen?

Last edited: 25 dec 2012
  4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

5. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Min gissning. Xperia Z ska ju få 4.1 innan oss, såklart!

Sent from my Xperia S with Tapatalk 2

6. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ganska roligt är att läsa dina oändliga inlägg med samma inriktning om att Sony i allmänhet och deras lurar är inte mycket att ha. Vi har fattat poängen för länge sedan och förstår dina synpunkter men tydligen fortsätter du att upplysa oss andra hur okunniga och naiva vi är som har heller haft en Sony eller en SonyEricsson - det finns olika användare och alla behöver inte vara fanatiska fan-boys bara för att man har en Sony oavsett modell eller uppdatering. Det är så vitt valfritt att ha en Sony och att kanske vara nöjd eller missnöjd med prestandan eller hur Sony sköter sina uppdateringar och det gäller även dig Galaxy. Du har ju själv tydligen en SonyXperia S och det är lite småkul hur du i inlägg efter inlägg rekomenderar andra att byta ut sin Sony Xperia mot Iphone, Samsung eller andra märken men själv tydligen har kvar din och att du nämde att du inte kan byta ut den men ber andra att göra detsamma som du själv inte kan tydligen - eller du kanske har en annan modell också vad vet jag. För övrigt begriper jag inte vad du gör i detta forumet över huvudtaget - vi är många som skulle slippa dina onyanserade och gnälliga synpunkter som vi hört till leda. Tacksam om du byter märke till ett som du tycker bättre lever upp dina krav och kritierer och hör gärna av dig om hur det fungerar. Tack för kaffet!

X10-Sthlm gillar detta.
  7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Struntar fullständigt i vad du tycker roffe99. Fritt forum! Gillar du inte vissa av mina inlägg? Läs inte dem, enkel lösning eller är det svårt roffe99?

@FishK precis, är nog så att de prioriterat arbetet med o bli klar med 4.1 till Z/ZL men troligen inte för att folk skulle dras till Xperia S/V/T med 4.1 framför Z/ZL, men man kan ju ha fel.

8. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fritt forum - visst. Till skillnad från dig så läser jag och försöker förstå vad andra skriver, det blir så mycket enklare att kommentera om man vet vad man skall kommentera. Att du inte förstår mitt inlägg och dessutom struntar i vad andra tycker i ett fritt forum är kul i sig. Men du verkar i alla fall bry dig tillräckligt för att kommentera men det hade ju varit kul att höra någon förklaring på dina osannolika och inkonsekventa inlägg om Sony i allmänhet och dess mobiler i synnerhet.

9. X10-Sthlm

X10-Sthlm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Couldn't agree more. Det finns ju aldrig någon substans i Galaxys inlägg heller.

roffe99 gillar detta.
  10. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Håll inte på att hacka på varandra. Läs det som är relevant för dig och glöm sånt som inte är intressant för dig.

Galaxy gillar detta.
  11. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Riktigt att man inte skall hacka på varandra i onödan och för länge om samma sak. Men i ett fritt forum får man ju ibland svara på inlägg, kommentera och diskutera olika frågor och synpunkter och inte bara läsa en del och strunta i vad andra tycker. :)

12. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack för den :) :)

roffe99

13. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Precis!! Så ska det vara!!

Jag har haft skäl för många varje argument/klagomål mot Sony pga den upplevelse jag haft med min Xperia S som jag kanske har framfört här på mer eller mindre osmakligt sätt för er känsliga läsare.. men det värsta är som gör en förbannad är alla naiva fanboys som hoppar och försvarar en multimiljard bjässe som Sony som om de vore deras fru/barn/eget.. och oftast bara pga att de inte tål att någon talar illa om nåt som de äger/gillar för det känns inte bra.

Det är väldigt få (tex Dragontrumpet.. o nån till) som ens försökt förstå, utan istället har många bara startat ett fanboyliknande ordväxling/försvar. Många har bytt lur direkt när problemen uppstod, jag försökte men kunde tyvärr inte och därav gnället och det var befogat och var bäst o framföra sitt missnöje än här.. eller ska jag till flashback tycker ni?

Jag har verkligen försökt behärska mig på sistone och inte posta nåt argt gnäll, men sen kommer en och kommenterar ett inlägg från 1 månad sedan sen har vi drevet igång... Galaxy är si galaxy är så.. jag har hjälpt och bidragit med mycket på Swedroid forum och irc sen 2009 men det enda ni ser är gnället om Sony. Så i det här fallet får ni skylla er själva om det går off-topic.

dragontrumpetare gillar detta.
  14. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Du har tyvärr missuppfattat mitt och andras inlägg som svar och kommentarer till dina många inlägg. Du får gärna tycka vad du vill om andra användare och om Sony och dess produkter, det är inte det som är grundproblemet. Ditt problem som du delar är att du tror dig veta mer om mobiler och om Sony i synnerhet. Här är några tips >

1. Du är välkommen att tycka och tänka vad du vill om Sony och dess produkter utan att använda samma argument oavsett vad frågan gäller och inte upprepa samma sak 27 gånger.
    2. Du har inte någon unik kunskap om Sony och dess produkter och inte heller behöver du såga och komma med negativa synpunkter på kommande Sony mobiler som bara finns i prototyp - typ Z som har tagits emot positivt av dom som klämt och tittat på den.
    3. Ingen användare är den andra lik - du tror att alla användare har samma kriterier och krav som du själv. Det kanske kommer som en överraskning men det finns köpare och användare som inte bryr sig om det står Samsung, LG eller Sony på skalet och inte bryr sig ett dyft om innehållet och ännu mindre vilket OS som finns och ännu mindre på eventuell uppdatering så länge mobilen fungerar och fyller dom vardagliga krav man har på en mobil.
    4. För att man har eller haft en Sony behöver man inte vara någon Sony fantast eller fan-boy och man kan vara nöjd, missnöjd eller tycka att det tar en oändlig tid med uppdateringar eller också kvittar det och visst kan man tycka att det vore trevligt med en uppdatering men dom allra flesta kan nog leva med ICS och det är inte livsavgörande om man har JB nu eller i mars och man behöver inte som du och vissa påstå att Sony mobilerna med ICS är "oanvändbara".
    5. Tråkigt att du har haft eller har så stora problem med din Sony Xperia S och att du inte av någon anledning kan byta ut den till en annan mobil av annat märke men det är inget skäl till att inkompetensförklara Sony Corp samt alla som råkar ha en Sony eller inte tycker att det är ett jätteproblem med vare sig ägandet eller avsaknad av uppdatering av JB.

P S Varför du nämner att "du minsann hjälpt och bidragit mycket i forumet sen 2009" förtsår jag inte riktigt vad du vill säga med det - du får nog finna dig i samma behandling och bemötande som andra i forumet och inte räkna med någon särbehandling - det är vad du skriver och tycker i nutid som räknas. ;)

Ha en bra kväll!! o_O

Last edited: 16 jan 2013
  15. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Suck.. Du verkar missuppfatta och feltolka lika mycket som mig så det är lika bra o lägga ner. Ta det via PM from nu.

Det jag ville säga var nog ett svar till en stackare som påstår att alla mina inlägg (över 1000) är substanslösa. Svårt o hänga med?

Alla mobiler fungerade lika bra på 2.3, så google kan ju lika gärna lägga ner utvecklingen.. är ju ingen idé liksom eller?

Last edited: 16 jan 2013
  16. roffe99

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ditt svar var inte ställd till någon särskild så vitt jag kan se och du skriver "många har startat...och många har bytt etc..." så det var lite svårt att hänga med att det var ställt till 1 person och denna någon menade nog knappast att alla dina 1000 inlägg var substanslösa? Google och Sony behöver inte lägga ned utveckling och nya uppdateringar - min poäng var bara att alla inte är så otroligt uppjagade och hysteriska att nya uppdateringar inte kommer precis på stört och är så otroligt viktiga som du med flera tycker och tror att alla tycker dessutom.

End of story :sealed:

17. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hehe, måste nog tacka lite, för antar att jag fick lite snäll kritik där. Men kunde svurit på att du var ganska positiv om Sony i någon tråd för inte så länge sedan om Xperia Z. :-)

18. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Japp det har jag men ändå så har jag tydligen kritiserat "Xperia Z" o_O Heheh ja ja det går inte göra nåt rätt antar jag.

Jag har varit överlag mycket positiv mot Z men speciellt ZL. Det är för att dom äntligen gjort något rätt iallfall får se om de kan hålla ut.

För att hålla sig till ämnet så verkar UI´t vara mycket mer avskalat och närmare vanilla, timescape ska tydligen vara borta tex.. vilket kan betyda lättare/snabbare uppgraderingar. Sony har väl låtit bli o rota för mycket i operativsystemet som SE gjorde.

19. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Hänger inte med.. Är jag naiv som hellre väntar på en stabil uppdatering än att gladeligen ta emot en uppdatering full med buggar som släpps direkt?

Vi har ju fått stabila uppdateringar? Vi har ju redan det mesta som andra har?

Sent from my Xperia S with Tapatalk 2

20. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Men så har ju fallet inte varit eller var det så!?.. inte med ICS till XperiaS iallfall.. kommer ihåg att allra första FW med ICS var extremt buggig. Efter ett par uppdateringar (7-8st) så tycker jag .55 är den stabilaste och bästa men alla fick inte den konstigt nog.