Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Har "tyvärr" inte haft några buggar med min.

Sent from my Xperia S with Tapatalk 2

2. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har inte haft några "buggar" eller låsningar eller andra problem heller med min Xperia S - den flyter på bra i alla avseenden. Har version .45. Inte hört några i omgivningen heller som har problem med sina Xperia som kan hänvisa till ICS eller senare uppdateringar, finns väl ingen statistik på användare som har eller haft problem med uppdatering till ICS även om många användare med problem tar det som intäkt för att alla har samma problem som dom själva.

3. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    .55?? Den har väl inte släppts i Sverige eller? Men problemet är ju att som du sa att den första var riktigt illa. Den enda uppdateringen (som jag vet släppts i Sverige) .45 löste mycket av dessa (förutom för mig, men misstänker att den har något hårdvaruproblem. Möjligen fel på minneskortet i luren) förutom OTG och Kamera som fortfarande har problem. OTG verka däremot inte prioriteras utav Sony överhuvudtaget tyvärr.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nej den släpptes aldrig här. Jag har rootat sen långt tillbaka och den romen är baserad på .55. Enda vettiga man kan göra för att få buggar fixade.

Har man/upplever man inga buggar så är det ju kanon. Men vi alla använder våra mobiler olika mycket och på olika sätt. En som bara ringer och smsar och kollar text tv får en superb upplevelse. Vissa som multitaskar och anväder alla funktioner som en galning får en helt annan. Meningen är väl att alla ska få en superb upplevelse oavsett hur mycket hårdvaran o mjukvaran pressas.

Den som tex inte använde BT för att lyssna på musik på första ICS FW (.452 eller?) känner inte till att musiken hackade. Det var en bugg som alla mer eller mindre hade. Jag har tex aldrig använt HDMI uttaget så jag har absolut ingen aning om ev buggar som funnits där.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

5. jockepocke

jockepocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Ganska korkat att säga att Sony gör dåliga telefoner och det buggar. När det är fler som inte haft problem med sina telefoner än vad det är folk som haft problem.

Min funkar problemfritt din funkar tydligen inte felfritt, Galaxy. Är Sony dåliga eller bra då?

Sent from my Xperia S with Tapatalk 2

7. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Men lägg ner diskussionen om Sony är dåliga eller ej.
    Var och en får tycka vad dom vill. Men har man yttrat sin åsikt en gång så räcker det enligt mig man behöver inte skriva det i varenda tråd. Men om någon tycker Sony gör bra och buggfria telefoner så kommer inte den som haft problem med sin att kunna övertyga denna om något annat och för det omvända gäller precis samma sak.

Det enda felet jag tycker Galaxy gjort är att skriva samma sak flera gånger i en massa olika trådar. Tror alla fattat ändå vad han har för åsikt. Men vi andra som inte haft problem kan inte säga att Galaxy har fel för han grundar sin åsikt på hans egna erfarenheter.

Tyvärr så kommer alla tillverkare med mer eller mindre lyckade telefoner och batchar och så kommer det även vara i fortsättningen dessvärre. Om inte så skulle det innebära att utvecklingen står stilla och det tror jag ingen av oss vill.

Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2

Galaxy gillar detta.
  8. X10-Sthlm

X10-Sthlm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu säger de första kvartalet på fb. Det är ju före april :)

9. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

På tal om FW, jag fick just meddelande i telefonen om att 6.1.A.2.55 finns tillgänglig.

10. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Lugn vi diskuterar lite bara...
    Jag vill bara belysa (för FishK) att bara för att det tar 9mån och släppa en uppdatering att det nödvändigtvis inte behöver vara buggfri och perfekt. Och om man inte upplever buggar kan vara att man inte använder vissa funktioner.

Det kommer alltid finnas saker och fixa och för att beta tester är begränsade, så är det för alla tillverkare och inte bara Sony. Bara för jag är i diskussionen behöver det inte betyda att jag kastar skit på Sony och tycker de är dåliga.

Last edited: 19 jan 2013
  11. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bra skrivet - det är för mycket överdrifter och generaliseringar på många håll och det gäller många inklusive undertecknad. :neutral:

roffe99

12. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Var har du köpt luren? Vad har du för operatör? Märkligt att det skulle komma något nu. Du har väl inte lagt in/flashat någon annan FW tidigare? Håll gärna oss uppdaterad.

13. jockepocke

jockepocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det en beta? Den är inte certifierad hos PTCRB...

14. X10-Sthlm

X10-Sthlm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fast grejen är ju att Galaxy drar generella slutsatser om Sony bara för att han råkat ha problem med sitt exemplar. Att han dessutom gör det om och om igen gör ju det än mer tröttsamt.

15. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, kanske beror på att jag låg på .50 innan då som jag lagt in med flashtool?
    Dök iaf upp notifiering i telefonen om att .55 fanns tillgänglig och nu har jag kört PC companion och uppdaterat.
    Operatörslåst och köpt via Telenor f.ö....

16. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det förklarar saken :P Ligger man kvar på .45 nordisk FW så får man inte .55.

Tepp gillar detta.
  17. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Aha, där ser man. :-)

18. solstickan

solstickan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, fick en uppdatering till .55 igår som jag installerade. Kommer det komma JB till XS? Eller verkar det kört så det bara är att köra fuling variant för att få det i telefonen?

19. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon: