Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du matar trollet :). Men som du säger, z och v har fått uppdateringar finns ingen anledning att tro att de inte kommer fortsätta uppdatera dessa i en vettig fart. De nya lurarna är utvecklade i den nya organisationen, medan jag gissar att S, Acro s, Ion, utvecklades i den gamla som fick problem när man gjorde nedskärningar och då hamnar mellan stolarna. Men visst det är upp till bevis för Sony.

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Dra åt Tokyo och landa snett på en Xperia S vet jag. Troll kan du vara själv.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja jag ber om ursäkt, troll var fel ord, gnällspik är väl nog det jag egentligen menar.:cool:

4. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Fast just nu är gnället faktiskt befogat, Sony har trots allt betett sig riktigt svinigt mot oss. Jag har längtat efter jb sedan min chef fick den på sin S2a i december, men jag tänkte att jag behöver bara vänta max 3 månader så det är ok.

Nu, när vi KANSKE får jb i slutet av maj, när t o m Samsungs förrförra flaggskepp fick den så tidigt, så känns det som ett svek, för sxs var inte billig, men den behandlas som en budgetmobil, inga uppdateringar trots buggar på hur länge som helst.

Jag säger som många andra, nästa mobil blir inte Sony och aldrig att jag kommer att rekommendera Sony till någon och det är många i min omgivning som frågar om min åsikt när de ska köpa en mobil.

Skickat från Tapatalk

5. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med gnället är befogat, men Galaxy galaxy har i princip gnällt om allt mellan himmel och jord på galaxy s i princip sedan han skaffade den, aningen trött på det inlägg efter inlägg, därför jag kommenterar som jag gör.
    S har tyvärr hamnat mellan stolarna, tyvärr händer det ibland. Det man kanske bör fokusera på är att sony är bra på att uppdatera telefoner från samtliga segment, men det blev baklänges i fjolårets mobiler. Om man ska ta Z som exempel har den redan fått uppdateringar exempelvis, så de verkar ha lärt sig av sina misstag.

6. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

...ja det är ju kul för de som skaffade en Z - mindre kul för oss idioter som trodde på Sony när de lanserade S som en "toppmodell"....

7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det ska alltid vara någon fjant som vill ta fokus ifrån Sony/tillverkare och börja gnälla på skribenterna istället och skapa tjafs. Jag och många andra har haft en förfärlig erfarenhet med våra Xperia S och gnället är befogat oavsett om eders höghet har tröttnat på det.

Du skriver ju själv "S har tyvärr hamnat mellan stolarna, tyvärr händer det ibland".. Ska VI vara storsinta och förbise detta pga att Sony uppdaterar alla andra lurar!? Vet du hur korkat det låter? Jag kan ju för fan inte vara glad för att någon annan med tex V har fått JB medans jag fortfarande sitter på en buggig ICS!

Är det någon som är en gnällspik så är det du som försvarar mångmiljard företag o gnäller på den fattiga konsumenterna som lurats. Patetiskt. Jag är inte den enda som gnäller så singla inte ut mig, det börjar bli tragiskt av er Sony Fan boys.

Last edited: 26 apr 2013
    twk99 gillar detta.
  8. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

På tal om att flytta fokus? Som jag skrev så säger jag att det är befogat med gnäll, och jag kan förstå de som som gnäller om det, men när du nu har gnällt i lite alla möjliga trådar i snart 3 kvartal (om inte mer) hur mycket bidrar det till ett forum?
    På vilket sätt har du lurats? Är din S sämre idag än när du köpte den? Fanns det ett datum sagt när JB skulle komma när du köpte telefonen? (är rätt säker på att det inte fanns eftersom JB inte kom förrän juli tror jag). Jag försvarar inte företaget, mer konstaterar vad som hänt, vad jag egentligen gör är att ifrågasätta vad dina inlägg egentligen ger. Jag försöker förklara vad som hänt eftersom det framkommit ny info om uppdateringar och vad som hänt, men för all del fortsätt du gnälla, jag skrev inte åt dig heller från början. :)

9. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Anledningarna till att många Xperia S-ägare har klagat, eller som du kallar det "gnällt", är många: buggig programvara, få uppdateringar, långsamma uppdateringar, andra tillverkare släpper uppdateringar mycket snabbare, Sonytelefoner som släppts efter XS får JB innan, etc

Att Sony inte lovat JB då XS lanserades och att vi därför inte kan förvänta oss det är ett otroligt korkat exempel. Menar du även att de som köper Galaxy S4 och HTC One inte kan räkna med att få Android 5.0 eftersom att tillverkarna inte har lovat det?

10. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Läs vad jag skrivit istället. Jag anser att gnället är befogat, där vänder jag mig enbart mot en S ägare i mina svar.
    Jag säger inte att man inte skulle förvänta sig det, men när man skriver LURAD då syftar man till något man blivit lovat specifikt. Där är ett uttalande från de flesta tillverkarna att man ska supporta sina telefoner i 18 månader, alltså ska man få 5.0 på de nya.

11. glennk

glennk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ett sak som gör att jag förmodligen aldrig kommer skaffa en Sony igen är att jag inte vet hur Sony resonerar.

Jag hade en X10. Det var det sämsta köp jag nånsin gjort. Där gick trots allt SE ut och sa att "Sorry. Vi integrerade vårt UI för tajt vilket fått till följd att uppdateringar försenas/försvåras/uteblir. Men vi har lärt oss."

Sedan lanserar de ett antal lurar där man sköter sig rätt bra. Sen kommer nästa sorgebarn, Xperia från tidigt 2012. Även har bommar Sony uppdateringar och gör rätt mycket folk upprörda när andra lurar får uppgraderingar i tid. Ja ni känner till storyn. Men skillnaden mot X10-strulet är att nu är det ingen som säger "Sorry, vi gjorde fel. Det blev en felprioritering i vårt internarbete som tyvärr drabbade Xperia S. Vi har lärt oss och kommer sköta oss bättre i framtiden". Nu är man tysta som musslor och kommer inte med någon som helst förklaring. I stället lämnar de öppet för spekulationer om maktkamper inom organisationen och inkompetenta japaner.

Så frågan är ju om det blivit fel i prioriteringarna eller om Sony helt enkelt skiter i Xperia S. Så länge inte Sony förklarar sig kan de ju glömma att jag chansar på en ny Sony och eventuellt råkar ut för ytterligare maktkamp/felprioritering/whatever som gör att jag inte får uppdateringar i vettig tid.

dragontrumpetare och SE fanboy gillar detta.
  12. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har med stor sannolikhet med uppköpet från Sony, i kombination med att man avskedade en massa folk (både SE och sony) så det hela blev skevt. Menar inte detta som en ursäkt, men mer som en trolig förklaring. Som jag sagt är att gnälla på det hela befogat, men om man ska gnälla på på hela sony bör man även lyfta fram det de faktiskt gör bra också imho.

13. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Håller med dig fullständigt. Skaffade en Sony Xperia S i mars 2012 och på boxen står "Android 4.0 Upgradeable" och den uppdaterades därefter till ICS 4.0.4. Från början och fram tills nu har mobilen fungerat klanderfritt och inga som helst buggar eller andra jättestora problem som många tydligen tycks ha - det verkar som alla problem som man har skyller man på Sony och dess långsamma uppdatering till JB precis som JB skulle vara något slags universalmedel som fixar alla problem man har med Xperia S som av många framställs som "helt oanvänbar" utan JB.

Så vitt jag begriper har man aldrig gått ut och lovat kategoriskt och precist datum för Xperia S updatering till JB och visst är det svagt att det har dröjts så länge och jag skall inte spekulera i orsaken och bakgrunden men för mig och många andra är det inte livsavgörande och jordens undergång om man inte har fått JB ännu eller om man nu får det i maj. Enligt flera källor är JB inte så revolutionerande och en sån dramatisk förändring av användandet och jag har inga problem att vara utan JB - min Xperia S har fungerat från start och gör så med ICS sedan ett tag och visst ser jag fram mot JB och tycker det är tråkigt att den inte kommit - men som sagt, det är inte hela världen och ingen anledning till att såga en hel koncern och byta mobilmärke för att man inte fått den senaste updateringen men det är min personliga åsikt.

Och jo, Galaxy är en gnällspik som i flera år skrivit inlägg på inlägg om sina problem med Sony i allmänhet och sin XS i synnerhet och hans inlägg för knappast dialogen framåt eller har någon konstruktivt att erbjuda.

Tack för kaffet!

Soccom83 gillar detta.
  14. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det intressanta är för min del, är inte när uppdateringen kommer, utan kvalitén på den.

Hade tidigare en Arc, och läste innan 4.0 kom till 2011-modellerna om att det dröjde Pga att Sony Ericsson ville släppa en buggfri version, och det var därför det tog så lång tid.

När 4.0 väl kom så var den allt annat än buggfri. 2,3 var mycket bättre! Rent basala funktioner som ringsignalsbyte fungerar inte på 4.0 utan den återgår till S-E standard inom ett par dagar.
    Inte har det heller kommit någon buggfix-uppdatering sedan dess. Den buggiga 4.0 till 2011 var den enda 4.0 som kom, och de stackare som uppgraderade sitter med en ganska medioker programvara nu.

Risken som jag ser det är att Sony kommer göra en repris på detta i år. 2012-modellerna får en snabbt ihopslängd 4.1, och ingen mer support alls.

Jag kan säga att jag kommer INTE uppdatera till 4.1 förrän efter 3-4 veckor efter release för att först se vilka problem alla andra får.
    Räkna inte med att Sony kommer fixa ev. buggar.

Min Xperia S fungerar i dagsläget mycket bra med 4.0 och Go launcher,. Märker inte av några större buggar, och sedan de senaste minnesbesparande uppdateringarna till Go Launcher så flyter den på som smör i solsken utan omritningar av launchern.

Det är snart slutet på maj, typ. :-)

Soccom83 gillar detta.
  15. DannyX

DannyX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Jag har kört SXS ända sedan den kom vilket nu är ett bra tag sedan. Funkade bra innan ICS men jag uppdaterade till ICS jag med och Go Launcher också. Bortsett från nån liten bugg ibland, såpass ibland att jag inte stört mig så mycket på det. Så har det funkat riktigt bra. Och jag börjar nästan känna att jag inte vill uppgradera för det funkar så bra nu :)

när jag sedan fick nytt jobb, där en del körde gamla SE-lurar och nästan alla svor över dem, så vågade jag knappt välja en en SE. Men tyckte ändå Acro S verkade lockande och tänkte att den borde ju vara ganska exakt som en SXS under skalet, och mycket riktigt. Den har också funkat klockrent och medans kollegorna svär över sina andra telefoner så går jag stolt runt med min Acro S :)

Ja, nu har även jag spridit lite positiv spirit i den här tråden igen :)

Det finns viktigare saker att vänta på, som t ex när vårvärmen ska komma!?

Soccom83 gillar detta.
  16. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det roliga med just JB var ju att den var rätt dålig när den kom, samsung fick ju dra tillbaka sin första uppdatering, och det är inte första gången de gör det, snabbhet är inte alltid bäst. På 2011 års enheter uppdaterade man på egen risk till ICS, sony var ganska tidigt ute med att säga det. Jag har kört min S i ett år nu utan större problem, snarare appar som varit problemet som spotify som är så satans dåligt ibland, undrar om inte deras uppdateringar varit till det sämre ibland med tanke på att det ibland kom uppdateringar med 3 dagars mellanrum.

17. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men det stämmer ju inte det du säger om 2011-årslurar. De har fått flera bugg fixar. De fick ju ics version 4.0.3 först. Fick kritik för buggar. Se släpper buggfix och ny version 4.0.4. Och jag tycket själv att 2011 års lurar är mer stabila än GB var. De har sedan dess fått några bugg fixar till.

18. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ni som har buggfria Xperia S kan skatta er lyckliga och leva gott. Alla pratar utifrån sena egna erfarenheter och folk borde respektera och förstå om någon annan har buggar/problem med sin lur, det är något många har svårt att greppa. 45 och 55 uppdateringarna har varit långt ifrån buggfria på det sätt jag och många andra använt dom, vare sig stock eller custom rom.

Det här är ändå ett forum, folk gnäller, klagar och hyllar... Men jag blir ledsen att jag blir singlad ut för mitt gnäll som jag ändå tycker varit obefintligt länge fram tills nu. Mitt gnäll lättar min frustration och besvikelse även om den inte leder nånstans. Men era patetiska försök att tvinga era problemfria upplevelse på oss som upplever buggar är långt värre. Inse att bara för att ni ringer och smsar inte speglar allas användande...

Jag gnäller och med all rätt på Sony som jag blivit "behandlad", you don't like it? IGNORE IT. Så enkelt är det, när jag har en 100% buggfri och användarvänlig lur så slutar jag, enkel matematik.

Last edited: 27 apr 2013
  19. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Inte helt oväntat är du som en skadad LPskiva, som bara går i samma spår om och om igen. Vad vet du vad jag använder min telefon till? Jag gör nog allt man kan göra på den, ta foto ett par ggr i veckan, lirar hyffsat grafiska spel på den, ringer smar, facebookar twittrar, följer rssflöden + vanlig surf. Det enda jag inte gör är väl att kolla på film regelbundet, blir mest lite youtube då och då. Kan du inte ta ditt gnällande till sonys forum då istället där det kan anses bli konstruktiv kritik istället för att sitta och posta om samma saker om och om igen?

20. glennk

glennk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Som jag ser det är det inte den sena uppgraderingen till JB som irriterar, även om den så klart är pinsamt sen. Det värsta är att ICS inte buggfixas. Det är problem med kamerans fokus bl a, som Sony vet om men inte gör något åt. Rätt många har problem med blåtand. Rätt ofta fryser hela luren under flera sekunder. Omstarter är inte helt ovanligt. Kort och gott en mängd buggar som Sony aldrig brytt sig om. Hade jag haft en väl fungerande ICS hade jag sketet fullständigt i om luren fick JB eller inte. Men nu är ju läget sådant att JB verkar vara den enda uppdateringen/fixen som kommer och då är det frustrerande att vänta.

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2