Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

1. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nja, inte helt det är symbolen för strömsparläge om man har klickat i den rutan vid inställningar - stamina mode finns inte på Xperia S än vad jag vet.

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Same shit :)

EDIT: Har för mig att Sony skrev Stamina mode i listan över förändringar.

3. SirMacke

SirMacke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Nope.

Flashade in det, orkade inte vänta.

En mycket märklig sak jag märkte, har Exchange och kalender på jobbet i denna telefon dom jag fick installera igen.

Synk var ej aktivt och det får man tydligen sätta igång under Inställningar, Dataanvändning, Menyknapp, Autosynkronisera data.

Lite onödigt och på en konstig plats...

4. donpipino

donpipino Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    Strömsparläge i Xperia S gör väl nästan samma sak som Stamina Mode. Bara det att med Stamina Mode kan man välja vilka program som ska ha internetåtkomst när telefonen inte används, medans i strömsparläge stänger den ner all internetåtkomst. Rätta mig om jag har fel dock. Någon sa att det är som Stamina Mode Mini :)

Sweden2 gillar detta.
  5. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har inte jättekoll på stamina mode men det blir bli ganska stor skillnad i praktiken om det fungerar som du säger. Appen som vi har fungerar väl i bästa fall sämre än motsvarande appar som finns i play store.

6. donpipino

donpipino Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    Du kan ha helt rätt, men jag testade strömsparläge natten till idag, telefonen drog bara 3% jämfört med säkert 10% utan. Men det kanske säger mer om min telefon än strömsparläget. :) Ska testa lite mer utförligt innan jag kan säga nåt dock.

7. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    För mig har det snarare varit bättre utan strömläge på. Faktiskt.

8. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Frågan är bara om viktiga funktioner slogs av? Det hade kanske varit bättre att slå av wifi och data?

9. Roxanne78

Roxanne78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säkerhetskopiering efter uppdatering

Jag uppdaterade till nya programvaran. men nu måste jag återställa telefonen men upptäckte då att när du vill säkerhetskopiera i telefonen går det inte längre att kopiera mediefiler(alla dina appar, musik och bilder) eller hämtade program med data.
    När jag säkerhetskopierade innan uppdatering av nya programvaran var storleken:184,4 mb efter uppdatering går det bara att säkerhetskopiera 9,7mb.
    De finns med som val att säkerhetskopiera även mediafiler och hämtade program, men de går inte att pricka i.
    Suttit hela dagen med SONY-supportchatten. De skulle pröva med en av sina Xperia S, men hörde inte av sig via mail som lovat:(..... Får väl höra av mig imorgon igen.
    Anledningen till att jag ska återställa telefonen är att alla push/aviseringar slutat fungera. Gick igenom allt med SONY-supporten och telefonen är rätt inställd. Så de rekommenderade fabriksåterställning men vill ju inte nollställa telefonen och sedan inte ha kvar de appar jag betalat för, musik, bilder och annan data:mad:.
    Det enda som går att säkerhetskopiera är:kontakter, meddelanden, bokmärken, alarm, lokala händelser, systeminställningar, anteckningar och konton/lösenord.
    Någon som har samma problem?

10. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Då har du troligen raderat internminnet oxå när du fabriksåterställde.

Alltså om man inte raderar internminnet/sd-kortet där all musik, filmer, bilder etc ligger så förlorar man inte något. Återställa telefonen kan man göra utan att radera internminnet/sd-kortet. Man kan alltid installera om alla appar du köpt via market utan att betala igen men man kanske måste ställa in alla inställningar. Man kan oxå säkerhetskopiera innehållet på internminnet genom att koppla in luren till en dator med en micro-usb sladd och på så sätt manuellt säkerhetskopiera allt, lite mer omständigt men men..

Roxanne78 gillar detta.
  11. Roxanne78

Roxanne78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, allt raderades när jag fabriksåterställde, men kunde tack vara återställningen återställa det igen. Så nu finns allt som innan jag fabriksåterställde telefonen. Men vill jag nu göra en ny säkerhetskopia går det inte att kopiera det fast det finns i telefonen och fungerar. Jag gjorde en säkerhetskopia både i telefonen och via datorn innan jag återställde grundinställningarna för att vara på den säkra sidan. förstår inte varför inte samma sak går att göra nu. Inte ens SONY-supporten kunde förstå. Och går jag in i minnet finns det fullt med appar och liknande, varför går de inte att kryssa i när jag vill säkerhetskopiera för de finns ju där?!
    [​IMG] Som du ser finns det data där, men rutan går inte att kryssa i?!

Last edited: 3 jun 2013
  12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Samma problem i min lur med den appen.

moffe gillar detta.
  13. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag märkte att google maps drog mest ström i min lur...måste "killa" den för att den inte skulle göra det. Till slut orkade jag inte med det mera så jag tömde cachen. Inga problem med den sedan dess.

14. Rune Bivrin

Rune Bivrin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Igår slutade min BlueTooth-tethering att fungera. Tänkte att jag startar väl om luren, men fick då upp varningstriangeln. Jag provade att starta om ett par gånger utan annat resultat, så sen startade jag om med Volym-upp nedtryckt samtidigt. Då var min profil borta men alla appar fanns kvar. Dessutom hade all datakommunikation via telenätet upphört, och som grädde på moset fungerade inte Home-knappen. Vibrationen kom men inget mer hände.

Så då var det läge för en total fabriksåterställning, vilket löste alla problem. Appar och sånt ramlade ner med automatik när jag loggade in på Google. Däremot var jag tvungen att skapa om alla mail-konton och fixa alla övriga inloggningar. Det blir några stycken. :D

Men nu känns luren bättre än på länge, så jag kanske borde gjort det för länge sen?

15. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Angående Google Maps osv. Testa att gå in på Inställningar och gå ner till rubriken Konton. Klicka på ditt Google konto. Under rubriken Sekretess så gå in på Maps och Latitude. Testa att välja "Uppdatera inte platsinformationen" som finns överst på sidan under Positionsrapportering. Kolla resten av alternativen och "stäng av" allt som har med automatisk positionering och/eller dylikt. När jag kollade de inställningarna efter att jag gjort en återställning så var de Positionsrapportering aktiverad. Detta kanske inte löser alla problem med Maps men det kan ju vara bra och ha koll på det ifall man inte använder sig av Latitude etc.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

16. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bra där Cubenga, tänkte precis skriva om samma sak.

Jag hade också batteriproblem med nya JB men har mha av Wakelock Detector sett att framförallt Google Maps, Facebook m.fl p.g.a positionering väcker telefonen väldigt ofta. Gick igenom allt med inställningar för att uppdatera position och stängde av detta och nu är batteritiden mycket bättre igen.
    Är överlag riktigt nöjd med uppdateringen. Upplevde endel småglitchar precis efter uppdatering men av någon anledning känns telefonen bättre nu efter ett tags användning.
    Har iofs inte testat att lägga till något Outlook-konto än, vilket i ICS tidigare buggat ur och hållt telefonen vaken men ska göra ett försök med det också och se om det funkar bättre i JB.

17. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förresten, någon som vet om det går att disabla antingen batteriikonen eller batteriprocenten uppe i notifieringsfältet utan att roota?
    Har letat bland inställningarna men inte hittat något...
    Jag hade nöjt mig med den ena eller den andra men båda känns lite onödigt.

18. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det går ej, tyvärr.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD

Tepp gillar detta.
  19. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Bästa är att säkerhetskopiera med PC companion istället. Säkerhetskopieringsappen är usel sen den uppdaterades.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

20. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det kom visst en uppdatering på det. Problemet låg hos google. Men iallafall Google maps ligger inte längre och drar ström, vilket kan vara orsaken till att batteriet hos mig blivit bättre.

Vi får hoppas Sony löser buggen i den appen. För den funkar som sagt inte alls.
    Men jag gjorde ännu en total återställning men fortfarande funkar INTE USB-otg i min lur. Och det konstiga är att det inte finns någon direkt felsökning på problemet och jag verka helt klart vara ensam om felet.

Last edited: 4 jun 2013