STORT batteriproblem efter uppdatering av många appar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av wedis, 24 mar 2013.

1. wedis

wedis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

EDIT: Problemet fixat, tack DavidW.

En app där uppdateringen misslyckades (även om det funkade direkt efter) försökte installera sig själv om och om igen, utan att visa någon som helst indikation. Jag tog bort appen och installerade den igen och det löste problemet!

Hej!

Tidigare idag så uppdaterade jag ett 20-tal appar och efter det så dras det över 1% batteri per minut. Jag har startat om telefonen ett antal gånger, kollat batteriförbrukningen som inte visar något utöver det vanliga i vad som har tagit så mycket batteri.

När jag laddar mobilen så går den väl ungefär +-0 och telefonen är väldigt varm på runt kameran och ovansidan av skärmen. Har försökt att forcera att stänga av alla applikationer via task manager samt rensa ramminnet, inget funkar.

Ikonen som visar om jag tar emot eller skickar data via 3G lyser konstant (på bilden nedan har den precis gått från H till 3G, därför lyser inte pilarna), och via 3g Watchdog (som jag laddade ned just för detta) visar att jag tar emot ungefär 30kb/sec och skickar data i 5-10kb/sec

Här kan ni se hur min batteriförbrukning ser ut just nu, om jag inte laddar telefonen. Precis i krönet före det röda var då jag uppdaterade apparna.

Går det att se de senaste uppdaterade apparna så att jag kan ta bort de som uppdaterades eller går det att lösa detta problem på något annat sätt?

Jag har en Samsung Galaxy S2 och har inte rootat den.

Last edited: 24 mar 2013
  2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det går inte att ser riktigt vilka appar du uppdaterade sist bara de som dueinstallerade sist Play Store-My Apps-(swipe höger till vänster)- All apps.
    Det här är ren gissning men kanske systemet hade laddat ned alla appar men inte hunnit installera/uppdatera de när batteriet höll på dö. Det kanske sköt upp installationen av de till efter du hade laddat. Installation dra mycket ström och kan även gör att mobilen bli varm.
    Kolla även om det bli bättre om du stänga av wifi och 3G. Det kan vara en app som tro att det ska vara aktiv och dra ned reklam till mobilen.

wedis gillar detta.
  3. wedis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var en app som inte lyckades uppdatera, men det fixade sig när jag testade igen direkt efter.

Det blir bättre men inte helt bra, om jag stänger av wifi och 3g så kan jag ladda telefonen (% går upp, men långsammare än innan problemet) och den blir bara lite varm, vilket absolut bara hände förut om jag använde telefonen flitigt.

Ska testa att avinstallera appen som krånglade lite och se om det fixar problemet, tack!

4. wedis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack DavidW, det fixade problemet!

DavidW gillar detta.