Problem: Stort batteriproblem

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av kanzaki, 16 jul 2015.

  1. kanzaki

    kanzaki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har fått skicka in telefonen flera gånger förut p.ga högtalare slutat fungera osv.. Men senast så råkade jag spräcka skärmen o sen jag fick tillbaka den dras batteriet ur min mobil otroligt fort... Man får ju den factory reset från telenor efter reparation.. Men nu så t.ex har det drats 50% på batteriet sedan man kopplat ur laddaren två timmar sedan då den va på 100%... Kollat i bateriförbrukning o då står det t.ex

    Skärm 15% körtid 50min.
    Chrome 10% körtid 3 min
    Soundpal(vilande bakgrundsapp som inte är aktiv) osv...

    Kollar jag på min z1 som är 2 år gammal så är soundpal på typ 15e plats i listan.. Medans här, i min z3 trea i listan efter chrome som är på 2a plats med 3min körtid :s

    Jag mailade sony o de kör ju det vanliga... Säger att man ska göra en factory reset. Men jag orkar inte hålla på sådär. Har liksom knappt något installerat i mobilen. Men kan det t.ex vara så att det är något stort fel i android systemet, typ bug som gör att cpun dränerar batteri som fan? För jag märker också hur fort o direkt den blir varm.

    Edit: Har lyckats hitta mer info om detta. Fick växla runt lite på sökorden. Det verkar vara ett allmänt problem, ett känt problem som många har/haft. Det verkar ha funkat med en repair från sonys egna programvara för datorn. Ska testa detta när jag kommer hem. SÅ om någon får samma problem så finns det iaf denna tråd ;p
     
    Last edited: 16 jul 2015
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om telefonen blir varm så är det ingen tvekan om att din CPU jobbar med någonting. Det finns program du kan installera som är lite bättre än standard-övervakningsprogrammet.

    Exempelvis gsam battery monitor.

    Förresten så korrigerar jag din rubrik lite så det står "Stort batteriproblem" istället för "Stort batteri problem". Jag tolkade det som att du installerat ett större batteri och hade problem med det innan jag läste tråden :)
     
  3. kanzaki

    kanzaki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tackar haha tänkte inte över rubriken där.

    Har installerat det programmet o ska kolla över det.

    Cpun blir ju varm men det är vid all användning.. Undrar om den egentligen har tagit skada av alla skärmbyten de fått genomföra tack vare högtalarbyte o hur kompakt det är innuti... Det låter lite konstigt att OS bug kan dränera sönder cpu vid all sorts användning. Men så jättekunnig är jag inte när det gäller mjukvara.