Streama från Time Capsule till Apple TV via en Samsung S6

Discussion in 'Frågor och support' started by BK1112, Sep 30, 2015.

1. BK1112

BK1112 Infant Droid Medlem

Hej,

Switchade precis från iPhone 6 till S6 Edge och det känns relativt ok förutom att jag har svårt för att få mina gamla grejer att funka med den nya telefonen, eftersom jag varit fullständigt intrasslad i Apples spindelnät.
    Jag har en Time Capsule med router som jag använder som en "NAS" för musik och filmer. Dessa har jag tidigare streamat från TC till Apple TV:n via appen Remote Files och Air Play.
    Jag har försökt hitta en liknande lösning för Android men hittills har jag bara hittat ES Filutforskaren som är jättebra för TC men den kan inte streama video till ATV:n. Sen har jag även laddat ner appen AppleTV Media som klarar av att kommunicera med ATV:n men inte att hitta TC:n och inte heller att streama det som spelas upp av en annan app, i mitt fall ES.

Har ni någon idé på hur jag kan lösa detta för jag skulle helst vilja slippa gå tillbaka till iphone men inte heller investera i ny hårdvara?

Tack på förhand!

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag inte testat själv, men spontant tänker jag att du plockar upp filen med ES och väljer att spela upp den med localcast. I localcast väljer du din ATV.

Fungerar det?