Fråga: Streama hyrfilm från iphone?

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av rickards, 18 nov 2016.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tänkte hyra en film åt barnen men stötte på patrull. Finns det nåt sätt att streama hyrfilm från iTunes eller Google play filmer direkt från iphone? Försökte hyra en film från iTunes men då verkar det bara möjligt ladda ned filmen, inte streama direkt. Google play filmer verkar inte fungera alls. SF anytime ville först inte heller, men jag lyckades hyra en film via webbläsaren, för att sen streama via appen, att hyra direkt i appen gick inte. Lite knöligt men det gick. Hur gör man lättast för att hyra en film direkt i telefonen, och streama till chromecast? Tips och idéer?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Alla filmer hos iTunes verkar inte kunna streamas utan måste först laddas ner enl. min erfarenhet, även Apple själva verkar bekräfta detta

    https://support.apple.com/sv-se/HT201611

    Gällande Chromecast stöd så är det nog bara att testa vilka streaming appar på IOS som har det. Har tyvärr inte bättre koll i nuläget då jag gjorde mig av med mina IOS enheter några månader sedan men förhoppningsvis så kan nån annan kan ge lite klarhet i detta åt dig.
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tack för svar, överlag tycker jag chromecast funkar mkt bättre på iOS än Android. Utöver just att hyra film och streama har nog allt jag stött på fungerat bättre på iOS. Alla mina tidigare Androidenheter har haft en förmåga att "tappa bort" chromecasten som lösts med en omstart av chromecast, men detta har inte hänt med iOS. Men uppenbarligen finns det någon begränsning gällande att streama hyrfilm direkt. Görs typ en ggn i månaden så jag får gå via sf anytime och webben, för att den streama via appen då det behövs :)
     
    Last edited: 19 nov 2016
    iterva gillar detta.