Streama media från telefonen till mac/pc

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Acecod3r, 8 maj 2013.

1. Acecod3r

Acecod3r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har sökt runt en del på forumet och på google utan att komma fram till en vettig lösning. Jag har kommit fram till att det vore förbannat skönt att kunna streama media från telefonen till min macbook och därigenom använda dess ansluta 5.1 system som högtalare. Jag använder spotify premium i min telefon och det jag söker är alltså en programvara som gör det möjligt att streama allt ljud som lämnar telefonen till datorn (helst via wifi) och använda dess högtalare. Det fina är ju att jag då skulle kunna gå runt i min lägenhet och ha telefonen som en fjärrkontroll över musiken, och precis välja vilken låt jag vill lyssna på. Finns det appar som löser detta utan att vara dedikerade för spotify?

Idag kör jag spotget och spotget server på macen. Detta funkar prima, men det enda man kan göra där är att byta låt i den aktuella spellistan samt höja sänka volymen. Finns en app/programvara, som jag inte hittat, till datorn som löser ovan beskrivna funderingar skulle bli riktigt glad! :teeth:

2. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

finns ju enkla blåtands lösningar för nån hundralapp annars

3. Schat2

Schat2 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Som Jinx säger så finns det super bra blåtands lösningar, köpte min på teknikmagasinet för 399kr, finns säkert billigare men den funkar skit bra. Stremar från surfplattan, telefon och macen. (macen står i sovrum o högtalare i vardagsrum).
    Här finner du den på teknikmagasinet :)