Problem: Streama US Netflix via Chrome browser

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Luftwaffles, 28 mar 2014.

  1. Luftwaffles

    Luftwaffles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan. Jag har ett litet problem som jag undrar om någon annan känner igen eller vet anledningen varför det uppstår.

    Jag och sambon tycker om att kolla på US Netflix då de serierna inte finns tillgängliga på Svenska Netflix. Vi har använt oss hittils av XBOX 360 men nu på senaste tiden så har det inte fungerat med de DNS adresser vi hittat på nätet.

    Nu är det så att vi har införskaffat oss en Chromecast sticka och är mycket nöjd med den. Vi har testat och streamat utan problem. För att komma runt problemet som jag nämnde med US Netflix och DNS problem med XBOX så har jag installerat en addon till Chrome - Media Hint.

    Nu till problemet: Delar jag ut fliken i Chrome (Media Hint: On) så syns allt på TVn precis som det ska. Men startar jag en serie (US Netflix) så blir bilden på TVn bara svart. Aktiverar jag Chromecast i Netflix då så dyker Netflix menyn upp på TVn och den börjar buffra. Men när buffringen hinner till runt 30% så får jag ett felmeddelande att det går inte att spela upp just nu.

    Jag misstänker att DRM kontrolleras via dataströmmen och HDMI interface men eftersom jag är novis på detta så är det bara spekulationer. Jag undrar om ni andra har tips på att lösa detta eller förklaringar på varför detta händer?


    Mina inställningar för Chromecast:
    Projektionskvalitet för flik - Hög (720 p)
    Helskärmszoomning - Aktiverad
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Du kan inte snvända mediahint med cc och numera är även hulu bra blockad. De ggr jag vill se nåt som inte finns i amerikanska utbudet så drar jag en sladd från datorn till tvn ist... Skitrist men inte direkt jobbigt eg.