Streckkodsläsare bluetooth

Discussion in 'Allmänt' started by Rvn, Dec 22, 2010.

1. Rvn

Rvn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Är det någon som känner till en schysst och prisvärd bluetooth streckkodsläsare som funkar till de flesta androidlurar?

Finns det ingen prisvärd så går även dyrare varianter bra :-)

Mvh,
    Philip

2. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det billigaste alternativet måste väl ändå vara att köra Barcode Scanner som är gratis? Då läser du av streckkoder med telefonens inbyggda kamera.

m v h Henrik

3. Rvn

Rvn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har helt rätt i att det skulle vara billigast men det är inte den optimala lösningen för proffesionell användning i en butik. Kameraläsaren är inte tillräckligt exakt och för långsam.

mvh
    Philip

4. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast för professionell användning i butik är det väl kanske inte en mobilapplikation du är ute efter ;)
    Barcode lär vara en av dom snabbaste iaf

5. Rvn

Rvn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar alldeles utmärkt med en mobilapp då det är tänkt att vi ska ge våra ÅF gratis scanner och en app till mopilen för kommunikation med vår e-handel :-)

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ni testat olika telefoner och sett vilken som är snabbast med exv barcode scanner, det hänger mest på hårdvaran.

7. Rvn

Rvn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej vi har inte testat någonting ännu. Är inne i en förstudie för att se om det är värt att gå vidare med...

8. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Googlar man lite så ser man att det finns riktiga streck-kods-läsare som använder laser och som kan prata bluetooth med Android-enheter. De är dock inte gratis, räkna med att slänga upp någon eller några tusenlappar.

Jag har ingen egen erfarenhet av en sådan bluetooth-variant. Det som jag har erfarenhet av är en variant som man kan koppla in till en PC med hjälp av USB-kontakt eller PS/2-kontakt. Det är mycket snabbare och tillförlitligare att scanna med en sådan jämfört med barcode scanner i mobilen. Datorn ser den inscannade nummerserien som en serie siffror som knappats in via ett tangentbord.

m v h Henrik