Kom precis hem från Netonnet, tveksamt om jag kommer köpa något på Netonnet framöver. Personen i kassan försökte läxa upp mig vid uthämtningen av mobilen så att jag ska lära mig att man vid eventuella mjukvarufel minsann inte kan komma tillbaka till affären och kräva någon garanti, inte ens om man har återställt luren och problemen återstår samt att man har senaste OTA mjukvaru-uppdateringen på ens mobil.
Och liksom fine, garanti är frivilligt men att jag svarade att konsumentköplagen och reklamationsrätten inte är frivillig för företag och mjukvarufel är inget man kan friskriva sig ifrån i det avseendet, ja, det gick inte hem. Jag fick som svar något i stilen med, "nej, du har fel, du får kolla upp det där igen". Mina ynka högskolepoäng i juridik dög uppenbarligen inte ens till i ett serviceärende hos Netonnet, haha.

Så framöver ska man med deras logik kräva reklamation om ens en gnutta risk för mjukvarufel finns, det låter ju minst sagt kontraproduktivt och dyrt för Netonnet. Trist, Netonnet gillade jag verkligen innan.
Click to expand...