Strul med googlekonto/barnkonto/återställning

Diskussion i 'Frågor och support' startad av brodiniozo, 26 jul 2018.

  1. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Vet inte om det blev rätt forumdel nu, men försöker här iaf;

    Jag köpte igår en ny Lenovo tab 7 Essential till min son.
    Jag startade upp den och blev ombedd att logga in med ett google konto för att forsätta.
    Jag såg att det fanns någon feature för att skapa ett barn konto som man kan administrera via någon "family" funktion.
    Sagt och gjort. Jag gjorde ett barn konto åt grabben, satte mitt google konto som admin i "familje gruppen" via appen "family link".

    Sen strula det massa med funktionerna i family link, och det kändes bara dumt att ha ett barn konto, då grabben bara är 2,5 år.
    Så jag tänkte skitsamma, det är enklare att bara logga in med mitt konto och slippa alla extra steg som krävs via barnkontot.

    Så, jag tar bort grabbens googlekonto permanent. Sen tar jag bort familjegruppen permanent.
    Jag tänker att allt är frid och fröjd och ska logga in på mitt konto på Lenovon, men jag får inte.
    Det står att grabbens konto blivit utloggat, men jag får inte logga in på ett annat googlekonto för jag har inte dem rättigheterna. Så surfplattan är låst i alla funktioner som har med återställning/byta konto att göra, även fast hans konto är nu raderad och family gruppen raderad.

    Så vad tusan gör jag nu?
    Om jag försöker återställa via boot menyn (power up + start) så ger den mig inte äns det alternativet.

    Har jag hamnat i något slags moment 22 här?
    Jag vill ha mitt google konto inloggat.

    Tacksam för svar!