Strul med kontakter

Diskussion i 'Legend' startad av widL, 29 jun 2010.

  1. widL

    widL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 6
    Hej!

    Jag är ganska ny på Android, och har lite problem med att få till mina kontakter. Mitt förra SIM-kort fick sig ett dopp i havet, varpå många av mina kontakter försvann, och jag vill förhindra att något liknande händer igen, så nu tänkte jag fixa lite seriös backup.

    För att göra en lång historia kort så tycker jag att sättet HTC Sense och Android hanterar kontakter är katastrofalt. Läget just nu är att jag har kopierat de SIM-kontakter jag hade kvar efter mitt gamla SIM tog en sim-tur :)cool:) till telefonen, de är alltså telefonkontakter.

    Det jag vill åstakomma är dels att radera alla kontakter från SIM-kortet, eftersom de orsakar lite problem, man kan bland annat inte dölja dem i "telefonappen" i HTC Sense. De går att dölja i "Kontakter", men jag vill kunna använda "Telefon" också.
    Det andra jag vill åstakomma är att få över alla mina telefonkontakter till mitt Google-konto, och sedan fixa så att det alltid finns backup synkad med kontot.

    Jag har googlat och sökt på forumet, testat diverse apps som inte fungerar osv, så jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig! Om det inte är möjligt att göra som jag tänkt så får ni gärna komma med bättre förslag!

    Tack på förhand!