strul med SMS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av plame, 16 mars 2010.

1. plame

plame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Jag har råkat ut för 2 små problem vad det gäller att skicka och ta emot sms, någon annan som råkat ut för likadana lr liknande problem?

1:

En dag när jag var i sthlm köpte jag en sms-biljett för att åka åka tunnelbana, första gången gick det felfritt, andra gången fick jag inget svar så jag skickade en gång till, då fick jag min biljett men även den biljett jag aldrig fick andra gången, men det gick inte att öppna det utan bara se notifieringen i statusfältet, om jag försökte öppna det så kom jag till en tom "new sms" sida.

Just det kasnke inte låter så jobbigt, men det jobbiga var att den vägrade försvinna från statusbaren om jag inte tryckte på clear, dock varje gång jag tog emot 1 nytt sms så dök den där jävla biljetten upp igen o vägrade försvinna, omstart hjälpte inte, slutatde med att jag fick tömma alla mina konversationer, först då var problemet borta.

2: det här problemet var inget problem, det var bara jag och jag är löst nu.

Precis nyligen skulle jag skicka ett sms som jag gjort många gånger förut, men den här gången skrev jag lite längre, troligtvis så långt så att det blev 2 sms, när jag sen skulle skicka så vägrade den. Har försökt om och om igen och kopierat texten o lagt in den i ett nytt sms utan att det går, bara för att vara på den säkra sidan testade jag även att skriva ett lagom kort sms och vips flyger det iväg.

Last edited: 16 mars 2010
  2. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Har bara haft min i 3 dagar så jag vet inte vad felet kan va. Men jag antar att du startat om den? Och har du testat med orginal sms-appen? Eller har du testat dra ner en ny och skicka med den?

3. plame

plame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Kom precis på vad problem 2 grundade sig i. Tydligen vill den skicka MMS när meddelandet blir för långt, men eftersom jag inte ställt in mms-inställningarna korrekt än så fungerar det inte.

Delade upp meddelandet i två och smsade 2 sms manuellt ist, det här måste ju gå att ställa in på ngt sätt, så att den kan skriva långa sms och automatiskt fördela dem över 2 lr t.o.m 3 sms om det skulle behövas?

Last edited: 16 mars 2010
  4. trass

trass Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*bump*

Lika dant för mig. Om jag skriver ett längre SMS som är större än vad är det...-256 tecken-? så vill den skicka det som ett MMS. Samma sak gäller här. jag har inte MMS inställt och jag vill ha EXAKT samma inställning-att den skickar flera sms.

5. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt då min sätter ihop flera sms till ett som vanligt, undra varför den omvandlar era till mms..

6. hkan_json

hkan_json Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I Handcent SMS finns en inställning för detta. Jag hittar inte samma inställning i det vanliga SMS programmet.

7. trass

trass Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha... hur fan kan det komma sig? X) Jag har inte ändrat någon sådan inställning (vad jag vet) sen jag fick telefonen.

8. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Handcent har det som standard att skicka som mms då meddelanden är större än 3 sms. Men det går att stänga av om man vill.