Problem: Strulande mikrofon, dålig täckning 3G/WIfi, ingen Miracast

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av misewixe, 16 jun 2014.

1. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hej Swedroidare

Long time no see!

Ser att flera har stött på problem efter senaste Sense 6 uppdatering.
    Jag sällar mig till skaran då jag har följande strul med min ONE.
    Nedan ett utdrag från mail till HTC Support:

Hej HTC.

Fick för någon vecka sedan Uppdateringen Sense 6 via min leverantör TRE. Efter uppdateringen upplever jag följande problem:

1. Personer som ringer mig hör mig dåligt, det rasslar bara och låter väldigt hackigt. Slår jag på högtalarfunktionen så hör man mig mycket bättre. Problemet uppstår helt random. Alltså när jag bara svarar på samtal men även ofta när jag sätter i gång högtalarfunktionen och därefter deaktiverar den igen. Inspelningsfunktionen fungerar felfri, utan rassel eller hack.

2. Den allmänna täckningen är helt bedrövlig nu efter senaste uppdateringen Sense 6 Programmvarunr: 5.12.771.3 Innan hade jag åtminstone 2 staplar och kunde obehindrat ringa och surfa snabbt på H i lägenheten hemma. Nu är jag glad om jag har någon täckning alls. Har jag tur får jag en stapel men den försvinner efter 20 sekunder. Surf hemma fungerar inte alls... varken 4G eller 3G. Samma hände med min HTC One X efter en uppdatering kommer jag ihåg...
    Hade 40 M/Bit 4G i city förut nu glad om jag kommer upp i 20 M/Bit.

4. Wifi är helt bedrövlig. Jag kunde förut utan problem streama 1980p med filmer jag tog med kameran via olika appar med DLNA till Samsung Smart TV. Nu fungerar det med 2 sekunders hack där filmen bufrar. Helt oacceptabelt.

5. HTC MIRACAST till SAMSUNG ALLSHARE: Fungerar inte alls längre. Jag köpte denna telefon just för att den har Miracast. Det fungerade väldigt bra innan uppdateringen. Har gjort mjuk omstart, hård omstart och factory reset....inget hjälper.

Fick standard svaret av HTC att felkolla och lämna in om inget hjälper

SUCK!

:cry: