Strulande proximity- eller ljussensor?

Diskussion i 'Desire S' startad av keroro, 7 sept 2011.

  1. keroro

    keroro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är sjukt nöjd med min Desire S men har märkt att antingen ljussensorn eller proximitysensorn börjat balla ur på den. När jag ringer ett samtal och för telefonen till örat så släcker skärmen ner, men när jag tar bort telefonen från örat så förblir den svart och man måste då trycka på Power-knappen för att den ska lysa upp. Det mest irriterande är att när samtalet avslutas så lyser inte skärmen upp när man vill lägga på och ibland lyser den upp först när den andra personen lagt på och då råkar man trycka man till "Call" istället för "End Call". Jag hade aldrig sådana problem ens i nedsläckta rum med min iPhone men med min Desire S så uppstår problemet så fort jag är inomhus. Utomhus så är det inga problem med sensorerna men iom att man sitter i ett kontorslandskap dagarna i ända och pratar i tele så börjar man bli lack...

    Någon annan som har haft liknande problem med sin Desire S?
     
  2. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag läste någonstans att det var en person som hade samma problem. Slutade att han fick skicka in telefonen på garantin för det var någon liten plastmojäng som satt bakom displayen och skymde sensorn.

    1. Har du något displayskydd eller skal på mobilen? Prova att ta bort det.
    2. Factory reset
    3. Skicka in på garantin
     
  3. cubase

    cubase Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER