Problem: Strulig edge efter 2 dagar !!

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av CamelToad, 5 dec 2016.

1. CamelToad

CamelToad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Kraschade min gamle iPhone och bestämde mig att det var dags att gå tillbaka till Android, sagt och gjort köpte jag mig en s7 edge som nu efter 2 dagar redan börjat visa på endel störiga defekter.

Det första jag la märke till när jag låste upp telefonen efter första natten var till min stora förvåning en DÖD PIXEL ?!?! En liten rosa plutt uppe i högra hörnet, vanligt ?

Sen efter det, i takt med att batterinivån började sjunka så började även fler problem dyka upp.

Den började balla ur totalt, starta kameran och nån google sida fram och tillbaka mer eller mindre hela tiden, hemknappen och låsknappen fungerade lite till och från för att tillslut inte fungera alls varken någon utav dom vilket i sin tur gjorde att blippandet med kameran och google i alla fall upphörde.

Jag lyckades göra en force reboot i alla fall (hur det nu kunde fungera då låsknappen varit död till allt annat) vilket ledde till att låsknappen nu går att använda igen, så nu är det hemknappen som är stendöd.

Är det något jag gjort fel ? Är det jag som varit på nån lustig inställning eller dylikt ?
    Eller är det helt enkelt ett tvättäkta måndagsexemplar jag håller i handen ?

Med vänlig hälsning förvirrad droid-pilot !

2. magjac

magjac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Haft min i några månader och det låter inte bekant. Inte alls. Min beter sig lika klockrent som man förväntar sig att en iPhone ska göra. Fast kanske lite bättre ;) låter som ett måndagsex.

3. CamelToad

CamelToad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trots detta tycker jag fortfarande den är mycket bättre än en iPhone, har alltid varit för Android.

Jag får nog ta och traska ner till Telesnor och ta det på garantin :)

4. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Om det du säger är vanligt, skulle nog inte många ha kvar telefonen :) Byt ut den!

Sen kan kameran startas med dubbeltryck på hemknappen. Kanske det är vad som startar kamera-appen för dig?
    Och google sidan startas om du håller hemknappen itryckt i någon sek.