Stryper Telenor Skype?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Timilim, 12 okt 2012.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Skypeade med videosamtal igår under drygt 2 timmar, vilket förbrukade knappt 100 MB data.
    Jag har Telenor 1 Mbit med fri surf (970 kbit när jag mäter), så ifall jag maxar internet kommer jag ju upp i drygt 400 MB/h, alltså över 10 gånger mer än vad Skype förbrukade.

    Bildkvalitén var allt annat än bra på telefonen, men på datorn precis innan var den riktigt bra.
    Har dessutom för mig att Skype förbrukade betydligt mer data för ett par månader sedan.
    Jag har inte ens använt 1 GB data under den där månaden, så att jag kommit upp i "onormalt användande" och därigenom fått lägre hastighet är uteslutet.
    Har Telenor börjat strypa Skype tro?
    Eller är det bara senaste versionen av Skype som är kass? (den kraschar ju stup i kvarten). Har S3:an.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle tro att det handlar om appen. Vilket abonnemang har du förresten? När tecknade du det?
     
  3. Droid-Nisse

    Droid-Nisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Telenor har inte börjat strypa Skype eller liknande tjänster.
     
  4. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Ursäkta apsent svar.

    Ja, Skypeappen är brutalt mycket värdelösare nu än när jag först skaffade den. Jag vet inte vad de gjort de senaste månaderna, men nu kraschar den stup i kvarten, det tar hur lång tid som helst från att jag ringt/någon ringer tills dess att man blir meddelad om inkommande samtal, den börjar ofta ringa 15 sekunder efter att man svarat(!) och kan hålla på en halv minut.
    Nu har Videosamtalen börjat dra lite mer data igen.
    Skönt, då får man lite mer valuta för sitt abonnemang ;)

    Jag vet inte, men iom att de ska lägga ner Windows Live! Messenger kanske de flyttat de geniala MSN-programmerarna till Skype......

    Jag tecknade Telenorabonnemanget i juni, när man fick "Fri surf!" och obegränsad datamängd, så länge man höll sig under 10 gånger normalt användande (10-15 GB månad), annars kunde hastigheten strypas till 0,5 Mbit de tillfällena då mobilnätet var hårt belastat.
    Jag Skypear dock oftast om nätterna.

    Iom att Telenor marknadsförde "Fri surf!" så har jag mycket svårt att tro att de kan komma undan med att strypa IP-telefoni, ifall de nu skulle få för sig att göra det även för de befintliga kunderna.
    Att baka in det i 20 sidor med finstilt ger jag inte mycket för, jag tecknade ett abonnemang med fri surf :)
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då låter det ju som att det är/var appen som krånglade :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk