Stulen Nexus, vad skaffar jag för handenhet nu?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av DrLaban, 8 nov 2010.

  1. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag skulle faktiskt inte vilja ha en NS just nu. Den har ingen noise cancelation mic. Den har inget minineskort och bara 16gb minne.

    Nej jag behåller min N1 och är så glad så! :D
     
  2. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker faktiskt det är så. Jag trodde inte det skulle vara sån stor skillnad. Köpte mest Nexus S för att ha det senaste. Men oj, vad förvånad jag blev. Allt är bara så mycket bättre! Det är verkligen som natt och dag.

    Angående kvalitén så har ju Nexus One en massa brister.
    • Powerknappen som slutat funka för många
    • Den kassa digitizern som saknar riktig multitouch och "crazy screen"-fenomenet
    • Yttre högtalaren är nog en av de sämsta jag har hört på en mobil
    • Vibratorn som mest skramlar när man trycker på touch-knapparna
    Osv. Kommer krävas mycket för att jag ska köpa en HTC-telefon igen. Det enda som var bra med Nexus One var att den körde vanilla Android och att man får uppdateringarna direkt från Google. Men nu när efterföljaren har kommit så ser jag ingen anledning till att köpa den. Kanske om man hittar en begagnad till en billig peng, men aldrig till nypris. Finns mycket bättre telefoner ute på marknaden.
     
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Touchsensorn i nexus one är väl samma som i desire? Det gjordes bra multitouch kretsar långt före nexus one (se iphone...). Så ja, bristande kvalitet iallafall på det området. Desire/N1 har oförlåtligt dålig multitouch.

    Plast ger en "känsla" av dålig kvalité för somliga, det säger dock väldigt lite om ifall det är det på riktigt.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000.
     
  4. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Återigen, jag sa inget om att man borde köpa N1 för NS. Däremot kanske TS, eller vem det var, var sugen på en N1 nu för att de var så mycket billigare än NS.

    Jag har också börjat störa mig med på N1:ans dåliga multitouch, så det är inget jag försvarar. För vissa duger den dock. Det är först på vissa spel som jag börjat inse dess brister själv.

    Crazy Screen och powerknapp är inget jag själv märkt något av ännu, efter ett år, men vad är det som säger att inte Samsungs plastknappar på sidan ska lägga av efter en viss tid.

    Som sagt, jag menar bara att ni ska vara försiktiga med att tala om gigantiska avstånd mellan telefonerna.

    /Söder
     
    Last edited: 7 jan 2011