Går inte att göra så mycket. Då polisen i Sverige får endast spåra telefonen om det ger ett fängelse straff på 1 år. Dock finns det några program på market som kan göra detta åt dig.
Testa att installera "Plan B" genom google market. Plan B is the 'find my phone' app that you download AFTER you lose your phone. 1. Install Plan B to the phone that you are trying to find from the Android Market website: https://market.android.com/details?id=com.lookout.labs.planb. 2. Plan B will start automatically and send your phone’s location to your Gmail address. 3. If it doesn’t start, borrow a friend’s phone and text the word “locate” to your lost phone.
Och det finstilta på Market: "* Plan B is currently only available on select carriers in the United States." :-(
WaveSecure Market: https://market.android.com/details?id=com.wsandroid&feature=search_result Hemsida: https://www.wavesecure.com/ Lock, Wipe, Track Location & SIM etc.
hadde du en svår kod? det går ju att dem har gissat rätt och löss upp det hände en klass i skolan (skolskåp) som tur var datron inte i skåpet hoppas det ordnar sig
Hur många kodrullar på låset? Tre rullar går rätt snabbt att "bläddra" igenom... Gjorde det på en resväska som jag glömt koden till. Tog max en kvart. 001-002-003-004-005 osv.
Om det tar en sekund per styck att prova så går det på mindre än 17 minuter (1000/60) att prova *alla*. Två sekunder och någon paus är kanske mer rimligt men å andra sidan kommer man inte att behöva prova alla. Så en kvart är nog ganska rimlig tid för något genomsnitt.
Okej det är sant, men det förutsätter att det tar en sekund för varje kombination och så snabb är nog inte jag i alla fall
Jag fick det att funka. Jag har Telenor abonnemang. Nackdelen är väl om ev. tjuv byter sim. Hur ska man då kunna skicka sms med ordet "Locate" till telefonen? Jag kommer nog använda applikation för att lokalisera telefonen om jag själv slarvar bort den. Jag funderar också på att ha en gammal dold Androidtelefon kopplad till batteriet i båten för att kunna lokalisera båten? Kommer båtbatteriet dras ut snabbt då?
Kör McAfee wavesecure, då kan tjuven byta sim bäst han vill. Telefonen kommer att skicka telefonnumret till McAfee sidan och då kan man ringa upp tjuven. Byter han simkort igen, ja då är det bara och vänta en stund. Då får man fram det nya numret och ring igen.
Kan passa på att tipsa om TheftAware. Man betalar bara en engångssumma på cirka 90 kronor (till skillnad från vissa andra tjänster som kräver prenumeration), och dessutom är tjänsten inte beroende av en 3:e part för att fungera, likaså fungerar det även om tjuven inte har mobil datatrafik aktiverat på det utbytta SIM-kortet. TheftAware har också en smart funktion för att dölja installationen rätt väl, så att tjuven inte på ett enkelt sätt kan se att appen är installerad på telefonen. Programmet överlever inte en återställning av telefonen, såvida man inte har deras specialversion för rootade telefoner. ... Men tyvärr hjälper det inte dig så mycket i det här fallet... Men för nästa telefon så!
Förstår inte hur dom tänker, fine gamla telefoner var det bara att trycka in sitt simkort i och tuta och köra, men en smartphone vafan? en simpel sak som grafiskt lösenord sätter ju stop för den hjärndöde tjuven!