Stundtals förvrängt ljud i samtal

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av crixen, 9 jan 2011.

  1. crixen

    crixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Hej!

    Har på senare tid haft mer och mer problem med samtalsfunktionen i min Desire.
    Ibland tappar den hela samtalet, så att ingen av parterna hör vad den andra säger och ibland blir allt ljud förvrängt till den grad att det inte går att höra vad som sägs. Ibland stannar det i någon sekund för att sedan gå tillbaka till normalt, men vissa samtal måste jag koppla ner för att sedan ringa upp igen..

    Använder Telenor och har bra täckning, det är också oberoende av vilken plats jag är på.

    Min telefon är rootad och jag har testat med en lite äldre radio och nu kör jag med senaste radio och LeeDroid 2.3d, givetvis med wipe emellan installationerna. Någon som har en idé vad som kan spöka?
     
  2. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Jag har tidvis problem med att samtal kopplas ner, och precis innan dess får förvrängt ljud som låter som att man pratar under vatten (kan jag tänka mig) , alternativt som en dåligt komprimerad mp3. Väldigt konstigt.
    Jag är orootad och har Tele2 och har ingen aning vad som gör det, eller varför det upphör plötsligt.