Styra spotify på min neo x5

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Anders84, 11 dec 2012.

  1. Anders84

    Anders84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har skaffat mig en neo x5 och är väldigt nöjd med den..(-: Men vill kunna styra spotify på ett smidigt sätt vi min samsung galaxy s2. Kollat på en del appar men ingen verkar funka till spotify utan bara musik man har inlagt på minneskortet. Har ju blåtand i den men får inte det att funka heller. Nån som har bra tips på en bra app..? Eller hur man kan styra via blåtand..?

    /anders
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Spotimote

    Hej Anders
    På min SGSI använder jag av en som hette Spotimote som funkade så länge man var på samma wifi. En annan funkade över internet med linux. Då installerade man en servar? på datorn och kunde styra den från var som helst. Bra sätt att väcka en sovande sambo när man själv ha varit på jobbet sen kl.05:00!!

    Namnet på den ha jag tyärr glömt!
     
    Anders84 gillar detta.
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Om du kör windows rekommenderar jag min egen app :P Unified Remote.
     
    Anders84 gillar detta.
  4. Anders84

    Anders84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat spotimote men utan resultat. Kan inte få filen att ladda ner på neo x5.? Nej är inte windows jag har tyvärr. Det skall ju inte vara så krångligt tycker jag när jag både har Dlna och blåtand i den. Det borde ju gå att koppla i hop dom lätt eftersom båda är android enheter. Nåt bra tips på en lätt bra airplay funktion annars..?