Subjektiva åsikter om täckning

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Moby, 15 sept 2013.

  1. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    En undersökning som Telia hänvisar till tycker jag är intressant och lite rolig för den visar så tydligt att åsikter om täckning är långt ifrån fakta. Det tydligaste exemplet är ju att Comviq får lägst röster trots att de rent objektivt har samma täckning som Tele2. Halebop får också försvinnande få röster trots att de har samma täckning som Telia. Sen avspeglar staplarna ganska så bra hur många kunder respektive operatör har också. Man verkar helt enkelt tycka att sin egen operatör är bäst på täckning. Förutom Halebops kunder då... O vad kan personerna som svarar annars veta, har de verkligen provat alla operatörer? .
    Länk till Telias reklam:
    http://www.telia.se/privat/livet-fungerar/tackning/
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det går inte att göra en undersökning som stämmer baserat på personers olika åsikter, helt uppenbar. För det är ju så att om man har en operatör som fungerar för sina behov, så byter många inte och sen lever väl det kvar att Telia är den operatör som har bäst täckning.

    Men visst, Telia har väl bäst totala yttäckning, men ser man till hur väl de olika näten täcker så stämmer det ju inte speciellt bra längre. Störst 3G-yttäckning har ju 3 och störst 4G-yttäckning har ju Net4Mobility.

    Sen beror det ju också på hur man ställer frågan, de skulle ju kunna få mig att svara Telia också om de frågade vilken operatör som hade bäst yttäckning för samtal.
     
    Last edited: 16 sept 2013