Suddiga bilder

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av bonil, 25 feb 2022.

Taggar:
  1. bonil

    bonil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej hoppas någon kan hjälpa till !
    Ibland när man öppnar en bild på nätet så blir den suddig på min s9,a ? Jag hittar inte att man kan ställa in ngt om storlek på mottagna bilder, om det nu ens finns. Skulle kolla in en matmeny idag där man kan klicka så menyn/bilden kommer upp i en egen vy men den blir så dålig så man kan inte se vad som erbjuds för dagen. Jag kollar in samma länk med min jobbtelefon en S6:a då är den klockren.
    Finns det någon som har någon aning om varför det är så , går det att ställa in ?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 011
    Mottagna gillanden:
    2 118
    Det jag vet är att ofta finns bilden i en lågupplöst version som laddas in först och en högre upplöst version som tar lite längre tid att ladda in och om den inladdningen blir avbruten så fortsätter den lågupplösta att visas.

    Det kan vara så att nästa gång samma bild ska visas så hämtas den från cachen i mobilen och webbläsaren (eller vilken app som nu används) ser ingen som helst anledning att hämta hem bilden en till gång och därför visas den lågupplösta bilden.

    Det du kan göra i sådana fall är att i första att försöka uppdatera sidan och i andra hand tömma cachen för den appen, då ska bilden laddas in igen och förhoppningsvis visas i den högupplösta versionen.
     
    Kristy gillar detta.
  3. bonil

    bonil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej !
    tack för svar, jag missade ditt inlägg och såg det först nu.
    Jag har testat att ta bort alla cache filer/bilder, men tyvärr så kvarstår att jag får bara ner en lågupplöst bild.
    Det som fungerar är om jag markerar bilden/menyn och håller kvar samt öppna bild i ny flik så får jag den högupplöst , det är ju bra men knepigt då man vill att bilden ska gå att läsa utan att fibbla;) länk till menyn öppnad i ny flik och som jag på mobilen ser superbra :
    https://d6scj24zvfbbo.cloudfront.net/815591a679a8e1283aac2505e45ff433/200000286-ad9b7ad9b9/700/Lunchmeny v.9.png?ph=a1c313a3fb
    Och så den som blir suddig i mobilen om jag klickar på menyn
    Lunchmeny :: Nya Källan
    På datorn är det precis tvärt om , den som är tydlig blir suddig och vise versa ?
    Ja jag får väl gå den långa vägen med att öppna den i ny flik , grrrrrrrr !

    // B

    Screenshot_20220228-113843_Chrome.jpg Screenshot_20220228-113843_Chrome.jpg
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 011
    Mottagna gillanden:
    2 118
    Jag tittar lite på koden för sidan och tycker att de verkar ha lagt upp det på ett konstigt sätt så det är nog inte mycket du kan påverka om du inte får webbmastern att ändra koden (som verkar använda ett verktyg från cloudfront.net för sidan och det verktyget håller på med något mysko, meningen är nog att snabba upp webbsidor men det verkar snarare att krångla till bildvisningen).
     
    Kristy gillar detta.