Fråga: Suddiga video på senaste Samsung Gear VR glasögon. :-/

Diskussion i 'VR - Virtual Reality' startad av Medellin-boy88, 10 jan 2018.

  1. Medellin-boy88

    Medellin-boy88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ha problem och få se en video på Samsung VR i bra kvalité där jag känner mig verkligen nöjd och kan se detaljer, varje gång jag slår på en video från Youtube som är 360 i 1080P osv så blir den i så dålig kvalitet att man börjar fundera på att sälja mina VR glasögon.
    Köpte dom mest för att kunna slå på en strand video i VR eller 360 video och se mig omkring. Men vet inte va mer jag ska göra ?
    Är det någon som ha lyckas få Samsung VR i rätt inställning så att man kan slippa se dom YouTube video i VR eller 360 suddiga?
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 673
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Upplösningen på bildskärmen är inte tillräckligt hög för att ge en så skarp bild. Det finns även lite problem med optiken som bidrar till att bilden inte blir så skarp, men sedan är upplösningen långt från tillräcklig för 360-videos vid 1080p, och i regel är dessutom komprimeringen hög.

    När AMOLED med 4K-upplösning kommer lär resultatet förbättras, men det finns fortfarande en hel drös med problem att lösa för att det skall bli knivskarpt, både vad gäller hårdvaran och mjukvaran.
     
  3. Medellin-boy88

    Medellin-boy88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Men hur och var kan jag hitta en bra video i den kvalite VR glasögonen och min Samsung s7 kan Klara?
    Vilka inställningar måste jag göra?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 673
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur ser det ut om du testar med den här videon? Den går att spela upp till 8K på datorn (oklart om telefonen orkar, men du kan börja på 2160p och arbeta dig uppåt):
    View: https://www.youtube.com/watch?v=8rUwdtERUOM


    Det är dock möjligt att det begränsas till 1080p på telefonen. Har inte testat på ett bra tag.
     
  5. Medellin-boy88

    Medellin-boy88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Asså min s7 har den här och välja på för bildkvalite och själva glasögonen säger att man måste slå på den högsta upplösningen . Så det är Jo säkert att jag måste hitta en video med den upplösning . Tror jag. Hahaha
    Screenshot_20180110-225541.png