Sugen på ny telefon, finns det något NYTT på horisonten?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hulle, 2 apr 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt sugen på en ny telefon nu plötsligt... Jag har en Galaxy S3 som börjar kännas tråkig och hade ändå tänkt köpa en ny telefon i år.

    Problemet är bara att jag i alla fall tidigare tänkt att jag inte ska köpa en telefon som "bara" är snabbare, mer högupplöst osv... utan jag ville ha någon helt ny funktion, t.ex. böjbar display, 10x batteritid, projektor, 3D-kamera eller dylikt, som jag inte haft tidigare.

    Just nu så finns det två alternativ om jag skulle köpa en direkt, Galaxy S5 och Xperia Z2. Av dessa är nog Z2 mest trolig att jag köper eftersom jag är lite trött på Samsungs telefoner (har en S3 och sambon har en S4) och kameran i Z2:an lockar.

    Jag har kollat runt lite och det verkar ovanligt dött när det gäller rykten om kommande lurar... Jag gissar att detta beror på att S5 och Z2 precis kommit ut.


    LG G2 är inte aktuell, inte heller Nexus 5 eller någon av kinamärkena, Oppo osv... och det är bara Android som gäller och kontant betalning. Priset spelar inte någon roll.

    HTC M8 går bort pga lågupplöst kamera, även om det är en cool grej med dubbla kameror.

    Finns det något annat på gång som ni har koll på?


    /hulle.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    lg g3
    zte verkar komma med en lur med 4550 mah batteri och 4 gb ram (rykte änsålänge)
    huawei kommer med en riktig feting oxå.
    oneplusone

    det är väl dom

    passar bara stormärken så har du precis nämnt telefonerna eg.. sony, samsung, htc, lg... thats it.
     
  3. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    LG G3. ... Vad finns det för rykten om den då?

    Jo, jag tänker om det spekulerats något om S6 eller Z3 t.ex.

    /hulle.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    qhd skärm, 5,5 tum 3gb ram 13-16 mp cam... ip67-klassad.. tyvärr verkar den inte presentras förräns 17 maj så det är drygt att vänta.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    S6 och Z3 lär det knappat pratas något om när inte ens S5 lr Z2 kommit ut i handeln ännu.
     
  6. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Z2 hade jag köpt om jag haft budgeten.
     
  7. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Japp, jag har i princip bestämt mig för att köpa en Z2. Det hänger nu egentligen på om jag faktiskt ska köpa en ny telefon alls, om jag gör det så blir det en Z2 i alla fall.

    S3:an hänger med hyfsat än nämligen, jag är bara så trött på den. I-land...


    /hulle.
     
  8. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nja, grymt flyt i nyare lurar. Speciellt surf, YouTube, fb, skärm och batteritid gör det värt uppgradera

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  9. casserly

    casserly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Jag är faktiskt lite i samma position just nu. Har en xperia Z, och en nexus 5 kommer till mig genom abbonemangsbyte inom nån dag. Men jag ska nog sälja den oöppnad för att spara till en lur som jag verkligen vill ha.
    Men som dig tycker jag det känns lite torrt just nu på marknaden. S5an är tråkig som fan och tycker inte om designen. Htc M8...vet inte riktigt, ser riktigt fin ut men har haft problem med HTC förr och så är kameran sisådär (vad jag har hört). Och Z2an känns lite för stor för mig - Z passar mig precis, Z1 är LITE för stor, och Z2 är ännu större än Z1an så jag tyckte den va r lite för jobbig att använda med en hand.
    Så nu sitter jag mest å väntar på Nexus 6 eller nästa sony lur :)

    Men skulle jag rekommendera en av de nya telefonerna som släppt så skulle jag nog oxå säga Xperia Z2. Har faktiskt testat den och det jag observera med den var:

    +Riktigt bra kvalitetskänsla med tanke på att den är gjord i glas (finns ingen anti-shatter film på den längre).
    +Skärmen är underbar, 10x bättre än Z och Z1
    +Ljudet var riktigt nice, kan def jämföras med htc one
    +(för mig) jag har ett badkar hemma, och med det ljudet och den nya skärmen så skulle de bli riktigt nice att chilla i badkaret å titta på nån serie :P
    -Lite för stor för mig om jag försöker använda med en hand
    -Eftersom den är ganska kantig så kommer den försöra mina jeans (precis som Z har gjort)

    Lycka till med ditt val och ursäkta om det var jobbigt å läsa all min text :)
     
  10. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Samsung Galaxy S5 ofcorse!
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Z2, LG G3 eller den kanske mest spännande pga priset nu.. oneplusone... verkar bli en kanonlur
     
  12. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Sitter i exakt samma plats som dig.
    Jag har en S3a, jag köpte en S4a, men sålde den och tänkte på att köpa ny - finns inget som jag är "intresserad" (till 110%) pga. ser inget speciellt med S5an, sen förlåt men HTC M8's döyta "förstör" allt för mig/stör mig. Jag gillar M7 mycket mer.
    Sen Z2 tänkte jag på, men tidigare så var det bara Sony, så jag tröttnade lite på det. Så det slutade med en G2 eller Note 3, och där gillar jag Note 3 (har testat på en ett tag).

    Men sen slutar det med att jag tänker efter att jag vill ha en G2, och istället för att köpa den så väntar jag på G3, samtidigt då så ryktas det om att Samsung ska komma med "Galaxy F".

    Så nästa köp blir antingen G3 eller Galaxy F (om den kommer).
    Annars om G3 "sviker" mig, och Galaxy F inte kommer så får jag köpa en Note 3, och sen vänta till aug./sep. och hålla tummarna för en Note 4.
     
  13. V_Smith

    V_Smith Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry, Lite Off Topic men: Har haft en Note 2 nu en Note 3, riktigt nöjd (med båda) - så för mig blir det Note 4 sen. Har inte bråttom med ny.

    Så jag väntar på Note 4.
     
  14. V_Smith

    V_Smith Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry, Lite Off Topic men: Har haft en Note 2 nu en Note 3, riktigt nöjd (med båda) - så för mig blir det Note 4 sen. Har inte bråttom med ny.

    Så jag väntar på Note 4.

    Annars till TS: Just nu av de senaste (om du inte vill vänta) så har tre att välja mellan: S5, M8 & Z2.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.