Sugen på root N5X

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av P1an, 8 mar 2016.

Taggar:
  1. P1an

    P1an Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Blev som sugen på roota och lägga in en custom rom. Hittade en till synes bra guide för att roota. Vad tror ni om denna metod?

    http://theunlockr.com/2015/12/26/root-nexus-5x/

    Om inte hur gör man annars? (inte via cmd för det är för krångligt, har gjort det med andra gamla mobiler)

    När man sedan ska lägga in custom rom finns det någon bra guide då också eller hur gör man?
    Kan man bara reboota till recovery och flasha in rommen så? Har ett svagt minne av att de var så man gjorde.
    Men hade varit perfekt med en guide för det också!

    Hur gör man med backup? Något program för det eller? Vad bör man tänka på att spara, förutom bilder?
    Många frågor, hoppas folk kan hjälpa mig så gott det går.
    Mvh Petter :)
     
    Last edited: 8 mar 2016
  2. gute88

    gute88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Svar på root delen: Länken du posta funkar säkert. Det lata och enkla sättet är att googla på 'Nexus root toolkit' , installera - tryck i telefonen - "enable USB debugging & OEM unlocking" i developer settings - följ instruktioner för upplåsning/root/custom recovery.

    Mycket smidigt :) sen kan du gå på att leta rom ifall det är intressant.

    * De löser de mesta även om de skiter sig och mobilen bara loopar. Har räddat mig stort på tidigare Nexus modeller