SUPRA NERO-TX TWS vs Samsung Galaxy Buds

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stanger, 14 okt 2019.

  1. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder.. Vilka av dessa hade ni valt? Råkade tappa mina andra hörlurar på jobb, så ett par nya är ett måste.

    Är inne på att köra helt trådlösa, för första gången. Läst lite och kollat lite olika recensioner på nätet. Som det ser ut så blir det nån av dessa två.

    Har läst att en hel del av dess trådlösa inte är det bästa vid samtal iaf. Men får väl stå ut med det, inte så jag pratar så mycket med hörlurar.

    Kommer nästan uteslutande användas till musik på jobb och vid löpning.
    Lutar åt Supras då deras är lättare och även en hel del billigare.

    Någon som har något att säga om valet mellan just dessa? Eller varför Samsungs skulle vara värd de 400 kr mer.
     
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 181
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Galalxy Buds om du har en Samsungmobil, då används deras egna codect.
     
  3. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Nä, jag har en Xiaomi.
     
  4. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Mina "two cents" angående Nero TX:

    Köpte dom då mina Jabra 65T fått fnatt (troligtvis har jag lyckats tappa dom en gång för mycket, de höll i över ett år). Tänkte att de kunde funka som "nödlösning" tills dess att jag kunde köpa något lite mer premium. Fick hem dom för drygt tre veckor sedan efter att ha väntat sedan slutet på Juli. Märker direkt att något är galet då fodralet tjöt/gnisslade så fort hörlurarna låg på laddning. Vi snackar alltså ett såpass högt tjutande att det stör. Pratade med Sound By Sweden (tillverkarna) och blev ombedd att skicka in dom då det inte var "normalt". Fick tillbaka ett påstått nytt par efter en dryg vecka. Dessa gnisslar/tjuter också men inte lika högt. Problemet är att dessa istället vägrar ansluta till min telefon trots att de förra åtminstone klarade av det.

    Sedan finns det såklart högst subjektiva åsikter också: De är genuint obekväma. Behöver jag trycka på knappen på någon av snäckorna åker de så långt in i örat att det gör ont. Ljudet är även det under all kritik i mitt tycke. Mellanregistret dränks av basen, vilket såklart inte spelar större roll om man lyssnar på "dunka dunka" Jag gör dock inte det så all min musik låter för jävlig.

    Mitt tips är antingen Jabra 65t True wireless-hörlurar med lång batteritid för en aktiv livsstil (1500 sek på NoN) eller Poly (Plantronics) Backbeat PRO 5100 True Wireless (1990 sek) beroende på hur bråttom du har samt budget. Kör själv med ett Plantronics headset till min dator och det låter helt underbart. Skulle gissa att dessa In Ears också är helt ok.
     
  5. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 181
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Jag skulle rekommendera Shanling MTW100, dom kommer att släppas i Europa i slutet på Oktober (dock tveksamt att någon Svensk återförsäljare får in dessa). Dom har blivit lovordade av audiophiles på bland annat Head-fi.com.

    They have a wireless charging case.
    Battery for up to 24 hours of music playback.
    Bluetooth 5.0, compatible with AAC and SBC codecs.
    Balanced Armature Version – Up to 7 hours on a single charge, up to 24 hours with charging case.
    Dynamic Driver Version – Up to 6 hours on a single charge, up to 21 hours with charging case.
    Touch sensor to control calls and playback (play/pause, previous, next).
    Surrounding mode, for times when you need to listen to your surroundings.
    IPX7 waterproof headphones.
    Mono mode available for both left and right earphones.
    Charging with USB-C cable or wireless charger.

    Review:

    Shanling MTW100 review: The new TWS king under $100

    Finns att köpa från en Spansk webbshop, jag kommer nog vänta tills Amazon eller liknade får in dom.

    Shanling MTW100. True Wireless Bluetooth headphones
     
  6. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Det va ju inga positiva erfarenheter du haft av dessa lurar. Fanns tyvärr inte så många recensioner så man blir ju lite brydd när du upplever dessa så. Inte så sugen på att beställa ett par för att hålla på och skicka tillbaka på grund av att de är sönder eller man inte är nöjd.

    Ska kolla upp dessa du rekommenderar. Hade egentligen velat hålla mig runt 1000 kr, kan gå lite över, men kanske värt lägga lite mer o få ett par som man verkligen är nöjd med och håller länge. Tack för tipset!

    Dessa får jag verkligen kolla upp ordenligt. Ser riktigt spännande ut. Tackar för tipset!
     
    Ascended och Psicosis gillar detta.
  7. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Läxan jag lärt mig efter cirkusen med Supra är att när det gäller true wireless så får man verkligen vad man betalar för... Det var verkligen trist eftersom jag använde ett par av deras trådade in-ears för några år sedan och var mycket nöjd med dom när det begav sig.
     
  8. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Det där är inte kul, när man haft märket innan och varit nöjd. Tar man nästan för givet att deras andra produkter ska vara bra.

    Supra har jag sj aldrig provat. Lär nog inte bli så nu heller.. Tyvärr verkar true wireless va svårt att få till helt. Iaf när man läser massa recensioner om alla möjliga modeller.
     
  9. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
  10. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Med Jabra 65T så sitter master i höger öra, kan bara bra att tänka på om du funderar på dem. Funkade inte för mig med klocka på vänster arm eller telefonen i vänster byxficka. Går ju att skifta men är man van så... Samsungs lurar kan man välja om höger eller vänster ska vara master, iaf var det så på dess föregångare.
     
  11. DaeR

    DaeR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    70
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Köpte ett par Supra tx som komplement till mina större over-ear lurar. Ljudet är okej, absolut inte det bästa jag hört, men duger! Det sämsta (vilket är det viktigaste) är att jag tycker att bluetooth kontakten är helt värdelös. Laggar till och brusar hela tiden. Ska skicka tillbaka mina och hoppas på att nästa par blir bättre då jag tycker om storleken på dem.