Sur på eXpansys

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av McGilljam, 12 december 2009.

1. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mautana:

Jo, jag hoppades in i det längsta att det skulle vara någon miss jag själv gjort eller att jag skulle hitta en lösning på egen hand, men efter att ha kollat runt nätet och hört med folk här ser det mörkt ut. Jag tänker mig att det bästa är att skicka tillbaks den. Expansys har ju inte särskilt schyssta garantivillkor, men det står faktiskt att de ska ta hand om problem som uppkommer de första 7 dagarna och så är ju fallet här.

Jag funderade lite på om jag kunde leva med en telefon utan fungerande handsfree för att slippa allt krångel, men efter övervägande så känner jag att handsfree är en väldigt viktig del för att ha en vettig telefon. Plus att inte heller kontroll av musikspelare via fjärrkontroll verkar funka.

Det är nog smidigast om jag kan få en ny och det känns också säkrast så, men egentligen spelar det inte så stor roll. Jag vill bara ha en telefon som funkar :)

Största frågan är om de kommer ersätta mig för frakten. Misstänker att de inte kommer vilja göra det...

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nickemannen : fråga dem, om de säger nej så har jag ibland sagt man ska köpa från Pixmania, de har ju skrivit att de betalar frakten, då kan vi börja rekommendera det till andra köpare i så fall, men vi väntar tills imorgon

3. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TheNano:

Jepp. Kanske dumt att beställa från expansys. Å andra sidan verkar inte Pixmania så himla pålitliga heller. När man är inne på deras sida så känns det nästan som att de vill lura en och då känns ett löfte trots allt inte helt hundra. Nåväl. Vi får se vad expansys säger imorgon.

För övrigt. Ingen som har koll på franska konsumentköpregler? ;)

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja, men de har överlevt svenska marknaden i mer än 5 år, de är helt ok på så sätt! har inget emot expansys heller (har beställs min lur där, bara de hade den savrta) , vi får helt enkelt se!