Surfa

Diskussion i 'Hero' startad av Roq, 7 aug 2009.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag här lite funderingar kring surfande på mobilen då jag inte haft en smartphone tidigare. Problemet är att jag inte kan komma åt vissa sidor, skärmen blir bara vit och ingenting händer. Detta gäller ex för studera.nu och Facebook.com. På facebook kommer jag ingenvart efter jag tryckt login. Jag har bara telenors 59 kronors abb med 0.5 mbps om det nu kan vara orsaken.
    Annars skulle jag också vilja veta om något annat bra sätt att kolla in Facebook, är det bara att köra med nån app?
    Tack, Viktor.
     
  2. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Studera.nu fungerar finfint för mig. Facebook har jag inte så kan inte kolla den men har en känsla av att det skulle bli ramaskri om den inte fungerade.

    Du kan ju alltid testa att installera Opera Mini från Market.
     
  3. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått samma problem med en drös sajter att skärmen bara blir vit. Får väl ta och testa någon annan webbläsare men känns lite trist eftersom man är nöjd med standardwebbläsaren.
     
  5. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skumt, har aldrig haft några problem med webbläsaren på min G1a.
     
  6. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter på Wifi och när kör bredbandskollen så får jag ut mellan 4-5Mbit så borde ej vara några problem på hastigheten.

    Efter att ha surfar runt ännu mer så märker jag att knappt några sajter alls om jag brukar besöka fungerar. De enda sajter som fungerar är de som har en mobilanpassad sida som man blir slussad till eller har väldigt få bilder som t.e.x google och playstation-3.se.

    Riktigt besviken på webbläsare, långa laddningstider kan jag ha lite överseende med men att aldrig komma in blir jag bara sur över. Kan det vara så att HTCs webbläsare är sämre? Eller är det flashstödet som förstör det mesta?

    Kan ni tipsa om någon annan webbläsare som faktiskt fungerar med majoriteten av hemsidor som finns?
     
  7. SeriouslyHarmed

    SeriouslyHarmed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har upplevt detta också, men oftast så fungerar det med en refresh. Funkar inte det så brukar det fungera med ett gå in på sidan från en annan sida som har länkat dit. T.ex en google sökning.
     
  8. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ger nog upp snart, i princip de enda sidor jag lyckas surfa på är googles. inte ens de hemsidor som är bokmärkta från start fungerar att komma in på.

    Dock så lyckas jag komma åt Bing.com av alla sidor.
     
    Last edited: 7 aug 2009
  9. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går inte att disabla flashstödet? Kan ju vara det som är boven i dramat. Annars testa Steel. En webbläsare som bygger på originalwebbläsaren.
     
  10. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Steel fungerar som en blixt, men tycker inte riktigt om gränssnittet där samt att man förlorar multitouch. Men måste kolla upp det där angående flash kan nog stämma att ett par flash-annonser kan sabba hela sidan.

    Edit: Hittar ingenting för att stänga av Flashstödet, däremot så fungerar alla hemsidor som de ska om man stänger av Javascript. Förutsatt att sidan inte måste ha javascript för att fungera. Man kan även behöva stänga av "Enable Plugins".
     
    Last edited: 7 aug 2009
  11. streber

    streber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har haft liknande problem som jag upptäckt genom att mitt flickr-konto inte ville komma igång (stannar med vit skärm). Det gick inte heller att logga in via m.flickr.com. Samma sak med m.facebook.com....vit skärm

    Nyfiken som jag är började jag kolla efter en lösning och har kommit fram till att jag kommer inte åt någon sida som är "secure", dvs med https:// istället för http://

    Jag har Telenor både på mobilen och på min WiFi här hemma (3G-router med tvillingkort) så jag ska testa att koppla upp mig via jobbets WiFi för att se om problemet ligger hos Telenor eller ej.

    /N
     
  12. askthomas

    askthomas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min gör samma sak, men stänger jag av wifi och kör via 3g funkar skiten. Har inte kollat så noga vad det kan vara än. Men G1 gjorde aldrig så på 2 veckor jag testa den.
     
  13. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man får hoppas att HTC släpper en patch om inte alltför länge. Finns en hel del småsaker som stör helhetsupplevelsen.
     
  14. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Bara för att väga upp. Jag kan surfa https på t.ex. studera.nu utan problem.
     
  15. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer också in på studera.nu, kan t.o.m surfa normalt med javascript aktiverat. Dock så gränsar det mot att vara för segt med tanke på att man sitter på Wifi.

    Men känns lite märkligt att alla har så vitt skilda problem med sina telefoner.
     
  16. streber

    streber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var precis inne på jobbet och här fungerade det finfint via WiFi.
    Ringer till Telenors support i morgon för att se om det är någon inställning man behöver ändra på.

    Håller med J0cke, konstigt att alla har så vitt skilda problem.

    Men för mig som har Telenor så verkar problemet ligga hos de (Telenor) snarare än i telefonen eftersom det inte fungerar via 3G och inte heller via WiFi som i sin tur är uppkopplad via 3G, men däremot via WiFi på jobbet.

    Finns det någon som annan som kör via Telenor som har samma problem?

    /N
     
  17. spazz

    spazz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem här, https fungerar fint med wifi men inte via telenors 3G.

    Finns det någon som kan verifiera att https fungerar över 3G med någon annan operatör?
     
  18. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör tele2 och visserligen så kör jag en "vanlig" android build på en G1a men för mig så fungerar https://studera.nu fint. Dock så får jag upp en dialogruta om att deras certifikat är för gammalt. När man klickat bort den så fungerar det galant att surfa runt på deras sida.
     
  19. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Sidor med flash som inte är mobilanpassade kan totalhänga webbläsaren, hårdvaran är inte på långa vägar tuff nog för att kunna tackla tunga flash annonser och annat crap som vissa sidor kör i flash.
     
  20. wazp

    wazp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    yup, jag kör telenor och kan inte surfa till någon https överhuvudtaget. har sedan jag fick hem mobilen i söndags inte ens kunnat lägga till mitt flickr-konto på grund av detta.

    det konstiga är att wifi inte verkar fungera för mig, då jag inte kör telenor via wifi när jag är hemma. då är det istället comhem jag sitter på.

    EDIT: har även testat utan 3g påslaget och det fungerar inte med gamla hederliga heller, funderade just på om det var mina 3g-inställningar från telenor som strulade...