surfplatta med 3g, vilken är mest prisvärd?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av estiswe, 9 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Tjena! Sitter i dagsläget med en zte light som jag är mkt nöjd med men känner att det är dags att gå upp ett steg. För mig är en platta utan 3g ointressant. Det ställer ju till en del bekymmer då flera modeller jag kollat på inte har det. Jag hade tänkt köpa en begagnad för att få ner kostnaden. Asus eee transformer är den jag varit mest sugen på men den verkar ju inte finnas med 3g, eller? Likaså acer iconia verkar vara utan 3g?

De som då är kvar är följande och priset som står är vad jag hittat beg, vilken är mest prisvärd enligt er?

Motorola xoom wifi/3g 32gb 3000kr
    Galaxy tab 7" 2000 kr
    Htc flyer 3200kr

Är någon av dessa vettiga eller har ni något bättre förslag? Nya galaxy tab är fortfarande för dyr beg och appel hatar jag :)

Mvh Robert

2. Droid113

Droid113 Guest

Det ska ju komma en 3G-version av Asus TF101. TF101G.

3. estiswe

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Sett det också men gissar att den kommer vara ganska dyr, iaf när den just kommit ut.

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Galaxy tab kan du ju lika gärna köpa ny i så fall för 300kr mer :)
    CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet!
    Galaxyn tycker jag om eftersom att den klarar highprofile och då slipper man hålla på och konvertera, fast man kan få dela upp filmen om den är för stor, sen är det ju en telefon också så man behöver inte ha med sig den och en telefon (bluetooth headset är att rekomendera)

Xoom och galaxy tab 10.1 är nästan samma sak förutom vikt och skärm, men själv så använder jag plattan för multimedia och då går alla tegra2 bort för mig just för att dom inte klarar highprofile

5. estiswe

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Är highprofile något som kan bli löst med nya uppdateringar? känns ju lustigt att nyare grejjer inte ska klara sådant äldre gör.

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Det har varit prat om att det ska gå, men stod här på swedroid att den inte hade hårdvarustöd för highprofile. Man kan nog köra highprofile genom att byta mediaspelare men då kommer tydligen processorn ligga och tugga i 100%. Jag har fått känslan av att tegra2 är en budget processor så jag är inte så förvånad om jag ska vara ärlig

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.