Surfplatta med LTE under 5500:-

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jonerik, 15 dec 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag är på jakt efter en surfplatta som mestadels skall användas till soffsurfande. Jag kommer även att spela en del på den och titta på playtjänster men viktigast är ändå att surfupplevelsen är bra.

    Jag har i huvudsak tittat på tre olika alternativ och det är.

    Nexus 9 4G 32GB

    Samsung Glaxy Tab S 10.5 SM-T805 32GB

    Apple IPad Air 2 4G 16GB

    Jag har idag en Ipad generation 4 som jag är nöjd med men jag tycker att den börjar bli lite seg i användandet. Jag gillar förhållandet på skärmen förutom när jag tittar på film och serier så det talar lite för Nexus 9 men samtidigt vill jag inte gå ner i skärmstorlek. Jag tycker snarare att min IPad är något liten så det talar ju lite för Samsungen. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med de olika alternativen och framförallt, vilken skulle ni valt?
     
  2. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ingen som har några åsikter?

    Finns det någon som ar både en Ipad och en androidplatta från de senaste året som har jämfört hastigheten i webläsaren t.ex.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Antar att Windows RT går bort? Skaffade nyligen en Lumia 2520 nu när den sjunkit i pris. Otroligt prisvärd, funkar kanon. Dock är jag inte så beroende av appar eller spel från android och IOS. För surf, netflix m.m. funkar den utmärkt.
     
  4. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag använder mest min plattat till surf och netflix så det är inte alls en dum idé. Jag skall ha med det som ett alternativ men det känns som att MS har övergett RT så man kan väl inte räkna med några uppdateringar.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Förhoppningsvis får den Windows 10 men inget man kan räkna med. Jag tycker dock RT funkar förvånansvärt bra. Speciellt smidigt är funktionen att ha två fönster öppna bredvid varandra samtidigt. Hela Office 2013 följer också med, bra om man kopplar den till ett externt tangentbord via blåtand eller usb. Som vanligt med Nokia är byggkvalitet osv top notch. Skärmen är också väldigt bra och extremt ljusstark om man vill kunna använda den ute på sommaren. Så om du vill spara lite pengar är det inget dåligt alternativ.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.