Problem: Surfplatta-samsung-galaxy-tab-3-7-8gb-wifi standard väder funkar inte

Diskussion i 'Samsung' startad av Krassegrand, 19 aug 2016.

  1. Krassegrand

    Krassegrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2014
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Den väderapp som var installerad när vi köpte den funkar inte längre.
    Kan man välja en annan som standard? Jag menar så att den använder samma plats på skärmen.

    Jörgen
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det bör finnas gott om väderwidgets att välja i play store. Sök bara på "Weather Widget". Du kan sedan lägga till den genom långtryck på skärmen->Widgets.

    Storleken kan du justera precis efter att du lagt till widgeten. Du kan även justera storleken i efterhand på en widget genom att långtrycka på den.

    Du kan även testa ta bort/lägga till den befintliga väderwidgeten och se om det avhjälper problemet.
     
  3. Krassegrand

    Krassegrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2014
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tog bort "original-vädret" och installerade en Transparant weather widget men den måste man ju starta och jag kan inte ändra storleken på den. När den är igång hjälper det inte att långtrycka. Om man långtrycker på den när den är avstängd kan man flytta den till papperskorgen.
    Nja detta var inte riktigt vad jag ville.
    Jag vill ha en som startar automatiskt och inte tar upp hela skärmen.

    Jörgen
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar att du laddar ner SMHI appen,öppnar den och kontrollera så den fungerar.
    Därefter tar du och långtrycker på bakgrundsbilden (som du har på din platta)så alternativet för Widgets kommer fram,tryck på Widgets och sök fram SMHI..När du hittat den så är det bara att trycka ner på den och placera den dit du vill ha den, varvid den ev. frågar efter ort,fyll i och så är det klart.
     
    Krassegrand gillar detta.
  5. Krassegrand

    Krassegrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2014
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack!
    Jag sökte på Weather widgets smhi och laddade ner SMHI. sedan letade jag upp den i Program och Widgetar.
    Det verkar funka nu fast den är lite mindre än jag skulle önska. Kan man ändra storleken?

    Jörgen

    PS
    Det är min frus platta och nu säger hon att det fanns tid på den tillsammans med väder.
     
    Last edited: 20 aug 2016