Surfplatta

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av -=oopeteroo=-, 29 dec 2019.

  1. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Hej
    Söker en ny surfplatta för att ersätta en note pro 12.2, då den börjar bli lite seg.

    Ska enbart användas till surf/comic-läsande.

    Förmodar vad jag än väljer så blir prestandan bättre än en note pro 12.2 ?

    Vad finns det för alternativ som ersättare för en note pro med en skärm större än 10.1 ? (Pennan är inte ett måste)

    Om vi sedan väljer 10.1 ? Vilka alternativ finns det ?
    Har kollat lite på
    Samsung tab a
    Huawei mediapad t5
    Huawei mediapad m5 lite

    Vilken är bättre av dessa ? Har t5 och m5 lite samma kvalite på skärm och prestanda ? (Bortsett penfuktionen på m5 lite)
    Ser också att man kan köpa en m5 lite och få en t3 på köpet. Hur bra är t3 ?
    Eller rekommenderar ni något annat?
     
  2. Elmeri

    Elmeri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Som jag förstått det så är Amazon fire hd 10 väldigt bra för comics, billig också.
     
  3. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Haha, ja jag skulle tro att du blir nöjd med prestandauppgraderingen nästan oavsett vad du väljer :D! Men jag tycker att en androidplatta inte bör ha mindre än 3GB RAM i alla fall, du ska ju trots allt ändå surfa med den också och har man lite flikar öppna i chrome blir det inte så roligt med för lite RAM.

    Med tanke på att du läser mycket serier på plattan tycker jag du ska tänka lite på bildformatet. Note pro 12.2 har väl 16:10? Så absolut inte mer långsmalt än så tycker jag i alla fall. Älskar själv att läsa serier på plattan, och iPadsen med sina 4:3 är väl egentligen bästa formatet för det. Så egentligen skulle jag nog råda dig att fundera på en iPad 7 gen med 10.2” skärm i 4:3. Men om iPad går helt bort så tror jag nog galaxy tab A 10.5 kan vara ett vettigt val. Huawei T5 och M5 lite har jag tyvärr inte koll på, vet bara att vanliga M5 är en riktig kanonplatta.
     
    Kristy gillar detta.