Surfplattor med Rockchip 3188 quad core

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 11 mar 2013.

  1. ssspacman

    ssspacman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Wifi fungerar bra hemma hos mig men uppkopplingshastigheten är max 65 mega medan routern ger ut 135 mega.

    Irriterar mig på att när hdmi är inkopplad så kommer ljudet både från cuben och tv:n. Om man tar bort ljudet från cuben så får jag inget ljud från tv heller. Har ni någon lösning på detta???

    Fullhd flyter fint även på tv skärmen. 3d hackar men bara lite en liten aning. Skulle behöva få bort nedersta raden från tv med alla video spelare, och även med annar innehåll, får nog installera hide bar.

    Spelen flyter fint men bike race crashar då riktiga spelandet drar igång.
     
    Last edited: 6 apr 2013
  2. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan flika in att Sixaxis (använda PS3-kontroll) fungerar med Cuben.
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Klassisk "ful-lösning": sätt i ett par hörlurar, eller ännu bättre, bara en 3,5 mm -plugg :P

    Men fattar inte varför det inte finns någon inställning för detta...
     
  4. Soniz

    Soniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Trevligt. Skulle uppskatta mycket om ni andra som har bra wifi kunde kolla i appen wifi analyzer vad ni har för dBm t.ex precis vid routern, 4-5 m därifrån och i nästa rum.

    Med U9GT5 kommer ljudet bara från tvn med hdmi. Jag skulle vilja ha ljud endast från plattan då jag gärna kopplar den till stereon via 3.5.
     
  5. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Maxar precis vid routern (-40dBm), -50dBm vid cirka 5 meters avstånd med fri sikt samt -65dBm vid 5m med ett par betongväggar mellan.
     
  6. ssspacman

    ssspacman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Direkt intill routern -2dBm, ca 7 meter ifrån routern fri sikt -40dBm 2 rum emellan kanske 15m, väggarna av spånskivor -60dBm. Får även in grannarna, bor i egnahemshus.

    Kör ännu med original programvaran 1.02. Fick engelsk instruktionbok med, det fanns 2 klistermerken på cube kartongen, på andra klistermerket står det retina tillsammans med kineska ord.

    Går det inte att koppla tv:n till stereon direkt, finns ju tex scartkablar med ljudutgång om tv inte har andra alternativ.

    Hade funderat på hörlurar men har inte testat ännu, borde det inte finnas någon app som deaktiverar ljudet i cuben då hdmi är inkopplad eller alltid matar full volym via hdmi? Annars får jag nog binda fast en hörlurs sladd vid hdmi kabeln. (EDIT, FUNGERAR)

    Vid dagens omstart tog det igen mycket länge tills startscreenen dök upp.
     
    Last edited: 8 apr 2013
  7. Soniz

    Soniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, tackar. Går min under -65 blir den obrukbar. Låg i -70 i sovrummet tidigare. Flyttat routern in i en skrubb nån meter närmare sovrummet nu och då funkar det ok. Tidigare har dock fem telefoner fyra laptops och en platta fungerat bra på den första positionen. Den kopplar fortfarande ifrån ibland utan anledning, även när jag sitter nära har har runt -50.

    Har stött på ett litet ljudproblem. Kör jag med hörlurar så hörs ett brus/sus när något ljud slås på. Är inget ljud igång så är den helt tyst, men kör jag en film/mp3 på låg nivå så hörs ett klart brus som är rätt irriterande. Något nån annan upplever?
     
  8. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Det brus du nämner har jag upplevt på diverse mobiler och surfplattor tyvärr.
     
  9. ssspacman

    ssspacman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ska köpa en bloototh kontroll till cuben för att spela spel, har ni någon rekommedation?
     
  10. ljungbacka

    ljungbacka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vilken av cuberna är bäst?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  11. Lurdjur

    Lurdjur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som köpt Cube plattan, hur tycker ni den är att surfa med, och hur är ljusstyrkan på skärmen. Väntar bara på en anledning att köpa den.
     
  12. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    har fått hem en cube u30gt2 som jag o min unge delar på.
    har redan lagt in en annan rom och det gick smidigt.romen heter nåt i stil med 900supersport something.
    ni hittar den på freaktab.
    kan säga att youtube funkar bättre nu efter att den nya rommen lades in.
    ljusstyrkan är helt okej, alla spel ska funka enligt några snubbar på nätet(har ej testat några avancerade spel).
    detta är mina första intryck o jag känner att det finns mer att hämta från plattan så fort custom rommen blir vanligare på den
     
    Lurdjur gillar detta.
  13. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har exakt fått hem min cube allt funkar bra förutom att när jag sätter i laddaren så laddar den inte?

    Jag misstänker att det är fel på laddaren och inte på plattan för när man sätter i en laddare i vägen och sätter örat mot laddaren så brukar man kunna höra ett litet surr i den som ett bi eller något, men min är helt tyst. (kan någon kolla om eran laddare surra lite?)

    Är det någon som vet var man kan köpa en likadan laddare? Gärna inte från ebay pga att det tar sån tid att få den då.
     
  14. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Borde du inte kunna köpa valfri adapter från exempelvis Kjell & Co, Clas Ohlson eller Biltema? Någon sådan som man kan ändra spänning, strömstyrka och där man kan välja tipp.
     
  15. Soniz

    Soniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har lite samma problem. Min laddare fungerade fin fint, tills nyss. Städade och drog lite i skarvdosan, klonk sa det så hade laddaren och piggarna skiljts åt. Piggarna satt kvar i skarvdosan.

    Jag har dock en till laddare till den andra plattan.
    De ser misstänksamt lika ut.
    Input: 100-240vac 47-63 Hz på ena och 100-240 50/60Hz på den andra.
    Output: DC5V 2.0A på ena och 12V 2.0A på andra.


    Törs man prova laddaren till den andra tableten på cuben?
     
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Helt klart en livs- och brandfarlig laddare som elsäkerhetsverket skulle ha förbjudit om de fått chansen. Alla som har en Cube-platta på forumet bör byta ut sina laddare omgående (och då inte till den skiten på ebay som länkades här i tråden heller).

    Du kan absolut inte använda en 5V istället för en 12V och tvärt om.

    Ärligt talat verkar Cube vara sämsta skiten. Och efter att ha läst om ADT 2.5 och alla dess problem så verkar inte Pipo vara någon höjdare heller.
     
    Last edited: 9 apr 2013
  17. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter som det är 5v output och inte 12v så skulle inte jag testa. Men kanske bara är om det är högre volt som det förstör batteriet?

    Någon som kan lyssna på sin laddare så jag vet om det ät laddaren eller min platta det är fel på?
     
  18. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du verka ha koll på detta med laddare,

    http://adapterexperten.se/ac-dc-adapter-laddare/sok-volt/120-volt/ac-adapter-12v-2a-2-5x0-7mm/

    Den borde funka till cube va? :)
     
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några problem alls med laddaren som följde med min Cube U20GT, funkar hur bra som helst, ger (ska ge) 12V ut. Ska lyssna på den när jag kommer hem för att höra om den säger något ;)
     
    Jonetan gillar detta.
  20. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skulle inte rekommendera att köpa laddare från Clas Ohlson. Jag köpte en extra laddare till min U30gt, som någon rekommenderade härifrån. Batteriet betedde sig konstigt. Sen tvärdog plattan efter några dagar.
    Var tvungen att skicka tillbaka plattan till Kina.

    Bättre att beställa original laddare, som är garanterad anpassad för plattan och vänta några extra dagar.